Första middagen avklarad!

Nu är en av alla dessa bjudningar som är runt jul avklarad, det gick galant!

Vi började med fisken, årets sorter var: Senapssill, vitlökssill,tomatsill och saffranssill. Två sillröror fick det bli bara i år en på matjesill och en som har senapssill som bas. Rökt fjällröding och gravad öring. Stekt inlagd strömming och ägghalvorna.

Därefter gav vi oss på det kalla Skinkan, presssyltan och rullsyltan, kalvsylta och leverpastej och ett par pateèr, grett! En liten paus så jag kunde möblera om! Av med fisk och det kalla!

På med janssons,köttbullar,prinskorv och revbensspjäll, omeletten ej att förglömma. Lutfisk till svärfar och mig, tur att vi vill ha det båda två annars skulle jag bli utan för inte gör jag bara åt mig själv, heller. Här känner vi oss lätt övergödd och behöver vila, allafall till kaffet kokat!

Efter detta som tagit oss drygt 2 timmar går vi en trapp ned och inväntar tomten, här i huset har tomten ärenden både på julafton och juldagen. När det här med paketen var avklarade så gick vi upp igen och kokade mer kaffe och gav oss i kast med ris ala maltan.

När jag kastade ett getöga på klockan var den över 22! De kom ju redan 15:00 över 7 timmar, inte konstigt att man börjar känna sig seg. När de sedan gått kände jag inte för att diska, nä det får vara. Annandagen var den stora diskdagen!

Idag har jag jobbat och i morgon oxå. Jag hade velat följa äldste sonen på krogen i kväll, han ska dit som fotograf ,tror jag. Ibland även som reporter eller journalist. Easy Action spelar i kväll, de gamla glamrockarna man minns från -80 talet. Fast jag klarar inte att både gå på krogen och sen jobba dan därpå, nä det fixar jag inte!

Nu håller jag på att krokna så det är nog dax att inta ett horisontellt läge en bra stund! Tur att dumburken finns.

Hade jag varit lite piggare hade jag försökt läsa lite, har börjat på en ny bok och det är tungt innan man kommit in i handlingen!
Go`kväll!
image128

Kommentarer
Postat av: sanna panna

din jul måste vart kanoners va de gäller käke iaf..mysche på borde....de e gott om man ha mkt o välja på så du må ha stått timmar du o rööört i grytorna.......kram....:-p

2007-12-29 @ 15:37:13
URL: http://raskan99.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0