GODIS ÄR GOTT!!!

Fick en kommentar när jag skrev om julmaten. Nu ska jag erkänna - jo jag gillar godis, ingen tvekan om det. Som jag brukar säga -inte är det luft som byggt min kropp! Är allätare, istort sett allt går bra att äta. Ja, men åter till godiset. Jag har upptäckt att det finns andra som kan baka och göra godis mycket bättre än mig. Visst jag har hållt på med båda, man är väl en god mor!
image88

Fast resultatet har aldrig blivit som jag tänkt, knäcken skit hård eller tvärlös.
Gott men ett helsike att äta och hur köket blir sen. Nä finns att köpa på julmarknader,mina barn tycker ju om att spendera så pojkararna är lika glad att få köpa som att göra!

image89
Ischoklad!
Ja något jäkligare har jag nog aldrig lagat, inte min grej! Jag har hittat mycket billig och god sådan som någon annan gjort, helt i min smak! Gott som attan men bara på jul, märkligt!

image90
Nä, någon bra godis tillredare blir jag aldrig så min nuvarande tradition är inköp av ett stycke Aladdin ask och en Paradis tycker jag att jag kan ha som bjudgodis en gång per år.

image91
Julbaket!
Detta har jag för en tid sen lagt ner helt och hållet, kunde aldrig få lussebullarna lika stor och pepparkakorna ska vi inte tala om! Så tunn att jag förstörde innan jag fick upp dem på plåten från början och på sluten tjock som en dröm! Inte min grej...... verkligen inte!
image92

Jag läste Maries blogg härom dagen hon hade samlat hela familjen till bak. Det såg så gemytligt ut när alla deltog och degen knodades! Det känner aldrig jag! Tror jag är för otålig för bak och sådant, jag får aldrig till någon stämmning och inga goda bullar!

image93
Skulle det någon gång hända att det blir goda bullar och kakor, så lyckas jag med konststycket att vara utan någon vecka senare, så jag har lagt ner! Fast jag har en snäll svärmor som bakar och brukar ha rejält med bröd och kakor med sig på juldagen så resten av julhelgen har jag hembakt bröd, fast inte bakt här hemma!


Slutsats?
Ja, det ska väl vara att jag helt enkelt gör det som är roligt, så slipper jag tjura! Maten och spriten! Varför maten skulle vara så rolig att göra kan jag igentligen inte fatta ,men jag älskar att göra julmaten! Ofta är min mor & far här på julafton och min mans dotter & sambo och hanses föräldrar. Det kommer varje år en kompis till min man från Göteborg och äter av allt, då är det skoj att bjuda!
image95


Grannarna och vi försöker träffas någon av dagarna och äta tillsammans. Så det blir många bjudningar under dessa veckor. Tänk när man ätit julmaten flera dagar i sträck och får typ makaroner och korv, fy fasiken vad det är gott då!

image94
Nu tror jag att jag har sagt vad jag skulle säga om mat för denna gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0