Hemvändare och nostalgi!

Nu har jag klämt två arbetsdagar, torsdag och fredag.

Fredag morgon mötte jag två knickedickar i källaren när jag skulle hämta tidningen. Det var äldste sonen och hans kompis Fabbe som kommit hem hit från Skåne dit hans familj har flyttat.

Tåget kom in i 6 tiden på morgonen. Min son hade fotat för en av dagstidingarna här uppe.

Det var Easy action som speladen, så han hade aldrig gått och lagt sig. Han liknade en utskiten äppelskrutt, som min far alltid sa till mig när jag hade nattvakat som ung!

På fredag eftermiddag när jag kom hem hade två hemvändare kommit på besök! Kentas gamla skolkamrat från småskolan, som numera bor utanför Göteborg. Min gamla klassis, ja vi har känt varandra sen vi var 4 år, bor i Norge, som jag berättat förut.

När hon for vid 21 tiden,
kastade jag och mellansonen Macke oss i bilen och stack till Torvalla.

Där hade hans nya mejlkompis firat julen och på lördagmorgon

skulle de åka hem till Göteborg igen så det var brått.

De hade aldrig träffats.

Vi kom hem 22:30 och då var sängen oerhört lockande.

Lördagen hade som vilodag, hände inte mycket på dagen. Det snöade!

Fast på eftermiddagen for vi till Kentas föräldrar.
Det var vi två, K:s dotter Jess och hennes kille och våra småtroll!
Mycket mat och trevligt hade vi.

Jag körde hem, oh jäklar vad det hade snöat!

Det var helt oplogat och spårigt och snö mot rutan

så man skulle lika gärna kunnat få ett epilepsianfall.
Hem tog vi oss iallafall och klockan 22:30 gjorde vi entrè hemma.

Nu tillågot helt annat!
Är det någon som vet om det är Tomteland, Gesunda i Dalarna som får besök av Shakin Stevens?
Hade honom som lite idol oxå!

När jag ändå var på Youtube hittade jag ett gäng som jag var såld på när jag var typ 10 år.
Jag finner inte detta så bra som jag tyckte då, men det var kul att se igen!


Nu ska här spelas pc spel med yngste sonen, Pettson och Findus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0