Jaha!

Nu är det 5 dagar kvar till jul och vädret är vårlikt.

image124


Nu har vi fått blåst och plusgrader, inte klokt. Vi hade så fin is på Storsjön och vackert vitt snötäcke. Rimfrost i träden allt såg ut som ett julkort.image121

Tagit detta kort från min Balkong klockan 7 på måndags morgonen medan det fortfarande var kallt!

Nu är det halt mörkt och skitigt. Fast i fjol var det spöregn denna vecka så lite bättre är det allt. Inte får man upp någon julstämning av detta väder.


Jag har paket oköpt fortfarande och städningen går på halvfart. På julafton lär det väl vara klart som det brukar.

image122

Jag är irriterad på min sons skola. Ibland undrar jag om skolan är till för barnen eller lärarna?

Min son gillar skolan men nu får han inte röra sina ansiktsmuskler för han skrämmer något barn i förskoleklassen??? Ja, jag förstår att mindre kan bli rädd för större barn. Ja, jag vet att min son har rynkat på näsan och varit medveten om att den här pojken reagerat.

Min sons lärare är bra, hon tar tag i problemen på en gång och hade samtal med pojken och Macke.

Macke visste inte att han hade gjort han så ledsen så han inte ville gå på skolan. Då sa min son att han ville skriva en lapp till pojken och hanses mor att han inte skulle göra så mer.

Saken ur världen trodde jag, men ack vad jag bedrog mig. Nu har min son förbud att röra ansiktet, han får inte spärra upp ögonen eller röra på näsan, för då skräms han!

Ska jag skratta eller gråta!??

Inte ska väl de stora barnen skrämma de mindre med mening, men det får väl inte gå till överdrift.

Pojken som grinar måste han vara precis där min son hela tiden?

Är det så litet?

Kan inte vuxna kolla lite bättre så de ser att faktiskt inte min son gör detta för att skrämmas?

Om jag inte gillar att min arbetskamrat har något särskilt för sig, tex blickar hårt med ögonen, måste han sluta med det för jag ska vara nöjd? Konstigt är det tycker jag.

Till saken hör att min son är inte särskilt stor eller speciellt bråkig typ så jätteskräckinjagande är han ju inte.

Nähe nu har jag gnällt klart, blir det något mer av detta får jag väl agera. Just nu känns det bara guld att jul lovet står för dörren så ungarna får lite paus, de med!

image123


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ja det blir nog skönt med jullov så barnen får vila sej från varann ett tag. Tyckte nästan att det lät lite kränkande för din son, Ha en trevlig morgondag....

2007-12-20 @ 00:04:36
URL: http://ganilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0