Minnet!

Minnet är något särskilt och väldigt personligt. Det går inte riktigt att förklara hur det fungerar. Det är en av våra dolda talanger, hur vi sparar och bearbetar våra intryck. Jag själv tycker jag att det är den som upplevde det som hände som äger frågan.

Jag älskade -70 talets fria uppfostran där man hade med sina avkommor på allt vad tillställningar hette. I våran by där jag är uppväxt skulle man kunna kalla dessa sammankomster för "spritfester" kort och gott. Alla drack spelade poker dansade och hade allmänt skitkul. Jag minns aldrig att alkoholen någonsin tog slut även om festerna pågick fram på morgontimmarna. Detta var guld när vi skulle på dessa evenemang, jag fick dricka obegränsat med kolsyrad läskeblask(groggvirke) och ätas chips, ostbågar, nötter och pilska finnar, eller vad de hette. Tillsaken hör att inga vuxna brydde sig ett smack om vad vi kids gjorde. Vi kuta och skrek och lekte och härjade in på småtimmarna till vi knoppade in under något soffbord framför tv:n. Jag skulle tro att jag vid typ 10 år hade sett allt barnförbjudet som visades på tv 1-2 på den tiden. För att vi inte störde festen var ju bara positivt för de vuxna. Kul minnen tycker jag.  Min syster  tycker inte att det var bara positivt med raglande och sluddrande vuxna, som diskuterade högljutt och allmänt gaffel. Det kan bero på att vi åtminstone som barn hade olika personligheter. Jag framåt och sällskapssjuk, min syster blyg och efterbetänksam. Något jag aldrig varit på både gott och ont. 

Min vän på bloggen talar om minnen, därför kom jag in på detta ämne. hon var en tid inneboende hos en kusin med familj och när de ser tillbaka, har de helt olika bilder från den tiden. Då vill jag säga att det är väl inte konstigt de hade ju helt olika förutsättningar i det aktuella skedet.

Nä, nu var det hemskt vad jag svammlar! Skulle med lätthet prata ihäl vem som helst! När det känns så tänker jag på seansen jag var på i våras. Min bortsprungna katt "Tokfias filliefjonk" var visst där på seansen och ville meddela att han inte fanns kvar i livet. Han hade ett meddelande som hon som höll seansen sa: Att jag skulle ta större PLATS!!! JAG!!! Mina polare som var med höll på smälla av! MERA PLATS!! Då finns det snart inte någon plats för oss! HAHAHAHA  De får de bjuda på! Fast nu har jag hittat ett forum för mig då jag får säga vad jag vill utan att bli avbrtuten! Återkommer! bild över Åresjön i september image4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0