Fjällen......

Jag drog till fjällen!
image309


Jag hade inte tänkt följa
med och hade ingen lust
för den delen heller.

Jag var så dötrött
efter denna vecka som
varit, och massor att
göra hemma.

Fast jag
kom på att jag inte
behövde göra något
och kunde vila så
mycket jag ville!

Hemma är det alltid
en massa som ska göras
och fixas med, så det var
lika bra att fara. Då slipper
jag ha dåligt samvete för allt
som inte är gjort, smart tycker jag!



Jag låg ändå till
10:30 på lördagen
hur skönt som helst!

Maken skötte markservicen
såsom eldning, kaffekokning
frukost/lunch till hela familjen.

Det värsta med det, att sova
så länge var att jag missade
melodikrysset!

Fast det går att lösa på nätet!
Lördagen blev det en tur i fjällvärlden
på 9 mil, kul att kolla vad min Nya/begagnade
image310

skoter går för! Mycket fortare än den gamla
i allafall. Vädret var bra, uppe på fjället
image311

var det sol. Vi for lätt österut och solen
följde hela vägen. Några plusgrader
och relativt vindstilla! Natten mot

lördagen var det -15 grader så
det var skare och bra underlag!

Natten mot söndag var det bara 4 minus,
så fort blev det varmt och sol från klar himmel.

Sent kom vi hem och då gick allt i ett.
Tvättmaskin och duschen gick för fullt.
Stora sonen fick bege sig på affären
och inhandla, så vi klarar oss till imorgon.

Nu ligger både barn och man. Det är lungt
och tyst. Jag löser melodikrysset och
lägger upp en strategi för hur jag ska
hinna alla åtagande i veckan och vad

och när jag ska göra saker. Måste lägga
upp det så jag inte kör ihop allt,
sånt är skitjobbig. Jag ska hänga mer

tvätt och göra i ordning matdosor.
Efter det kan jag kanske lägga mig,
fast helst skulle jag vilja se reprisen

på Efterlyst sen torsdagen för då missade jag
det mesta. För ett av alla möten som är nu.

Nu vill jag bara säga en sak till. Inte blev det någon bättre
fart på Blogg.se efter ingreppet? Segt och svårt
att komma in på sidan och kommentera andra.
Inte ett dugg bättre, fast det var nerstängt så länge.
Trist!

Ha dè






Kommentarer
Postat av: marie

det är så fint i fjällen.....
hallen har en aprikosfärg nu.....lutar mot vit crémefärg nu.....jag vet inte ännu.
har tagit ner tavlorna....då kanske det snabbar på.
inte lätt...med 2 barn som säkert ska stryka sej mot nymålade väggar sedan.
ska fota färgen nu.....och resultatet sedan.
ingen sol....bara grått
ha dä

2008-04-14 @ 09:56:44
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! mysigt att åka skoter i fjällen, vi har en gaaaaaaaaaamal skoter, som stått i några år nu.Ingen snö att prata om.Angående blogg.se så kunde de inte göra något,det funkade visst inte.
Ha det bra/Anna-Carin

2008-04-14 @ 13:29:02
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: kvigan

Hejja
jo de va den mindre/ljusare lilla ärtan som roade
sig me att kicka mej hon provar tappert att ta kommando men de går inte som hon vill*S*
Tjing

2008-04-14 @ 15:23:13
URL: http://skogstrollets.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Vad fint i fjällen hoppas du mös... Ha dè

2008-04-15 @ 10:09:17
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: marie

molnigt väder.....har björnarna vaknat upp, hos er.
jag vet inte om jag skulle våga mej ut i skogarna om jag var du.....när jag bodde i torsby, då hade vi varg i närheten ibland....och lodjur....men de är så skygga och gömmer sej så väl, så att man inte ser dom, tur för mej,hehe
ha dä

2008-04-15 @ 10:10:14
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0