Snöigt!

Ja, nu ska ni få se, att om man kör tillräckligt fort
så far snön av! Det viktiga när man vägrar sopa
av bilen är att aldrig stå så man behöver backa!


Inte mycket kvar! Lite tö eller en extra sväng ska väl resten av snön fara!

Eftersom det är mörkt när jag far på jobbet och mörkt när jag far hem så
får ni lite snöiga bilder från utemiljön på mitt jobb! Vi håller till i en FD
vuxenskola och innan var det en korsettfabrik här en gång så man blir
 inte direkt uppåt av den utemiljön! Det är en stor parkering!


I den stora snödrivan går det en trapp upp på nästa parkering!

Kolla vilka berg de redan fått till det är tredje gången traktorn är
här och plogar!

På bilden längst uppe till höger ser man det rätta snödjupet!


Träden är full av både snö och rimfrost! Tänk solen var framme lite
idag! Vill ni se mer från Östersund så får ni kolla in skidskytte på
TV, kanske ni kanske får lite vybilder också!

Jag ska baka tunnbröd i hegen och vill inte ha ont i bihålorna längre,
så i morgon så ringer jag doktorn! Mellan killen Markus blir hemma
i morgon han har feber och är snorig!
Ni får ha en bra kväll!
Ha dè

Kommentarer
Postat av: vivan

Har haft en likadan silvergrå Volvo...och jäklar vad den gick bra....tills rosten åt upp den! kram!

2008-12-04 @ 21:59:42
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: marie

det ser man, vad mycket snö ni har, nu håller det på att komma ner lite snö, hos mej.

typiskt med förkylningar som aldrig tar slut.

det kanske blir pencillin för dej, så du blir frisk.



ha dä

2008-12-05 @ 09:20:11
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: anna

Såg skidskytte här om dagen,himla fint i jämtland.Ska bli skönt att komma hem den 18.

2008-12-05 @ 19:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0