2008-01-01-03

Nu är det natt igen.
Min 8 åring Macke har en kompis som sover över klockan 00:00
var de upp för de kunde inte sova,
f..n hur trött ska de inte vara i morgon?
Ja nu vet jag. Kvart i två sa jag till sista gången att nu får ni vara tyst och sova.
Klockan 11 dan därpå vaknade de. inte på topp humör kan man säga!
Fast Leo var tveksam om han skulle sova här något mer för han
tyckte vi var så tjatig?
De fick i allafall vara ute ett par timmar på dagen, inte populärt!
De körde skoter och snowracer.
Fast det var inte kul, för de var så" trött"!
Leos föräldrar jobbade så därför blev han kvar till 16:00,
gissa vem som var trött då ,då?

Storkillen och hans kompisar kommer hem i 2-3 tiden varje natt,
olika antal jämt.
I morse låg det två i sofforna.

Svårt att leva ett normalt liv!
Dessa herrar är i ett slags comatillstånd till 14 tiden på eftermiddagen,
man vill ju inte störa i onödan!

Så man tassar runt och allt som låter får ske på em- kvällen,
ni vet tvättmaskinen och dammsugaren, tex.

På lördag åker han som frågat om sovplats, trevliga killar ,
men gud va skönt när allt är som vanligt igen!

Vi har duschen nere, där de håller till.
I vanliga fall kutar man ju halv klädd och
kan duscha när man vill i stort sett.

Nu är vattnet (varm) slut hela tiden och när
man tar sig mod att älga ner för trappen kan man ge
sig den på att någon av dem duschar.

Detta är petitesser i sammanhanget.
De är friska och krya alla barnen,
så det är inte mycket att klaga på egentligen.
Har en en del favvis bloggar jag jag måste in på varje dag.
Där kan man verkligen se vad man ändå fast man klagar är förskonad.

Sjuka barn och sjuka själva.
Värk, utmattnings syndrom, m.m
Vissa har genomgått svåra perioder i sina liv.
Ändå har de ork att delge oss andra stor glädje med sitt skrivande.
Tänker på er alla, ni tålmodiga bloggisar! Vilken styrka!!
image134


Igår såg jag att det var en film som heter
"En prins i New York" med Eddie Murphy gick på tv4 film.

Jag minns när en forna arbetskamrat berätta om denna
film på den tiden vi jobbade ihop.

Med en enorm inlevelse och ett enormt gapskratt hela tiden ,
fattade inte mycket av vad hon berättade.

Det jag tänkte var att den filmen må jag se som var så rolig!
Minns du Raskan?

Kollade när filmen kom, 1988!!!!
och jag inte sett den än, för dåligt...bad.

Tror ni jag såg den nu då??
Nähe lyckades missa den igen!

Går visst i natt klockan 03;05
Med lite goood luck bör jag nanna kudde den tiden.


Är ledig dessa tre vardagar, väldigt gött!

Min man och mellan pojken var på bio i kväll "Arn"
Jag stannade hos lillkillen och hade mys.
Imorgon eller lördag ska vi på barnfilm,
mycket roligare tycker jag när småtrollen kan följa båda!


Det snöar sedan i går men det har inte blivit mycket på backen.
Det är iallafall vitt igen.

Nu ska jag kvista i väg och duscha innan nattsuddarna i källaren kommer hem igen.

Må gott alla och var rädda om varandra!
image135


Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Kikar in så du inte tror jag glömt dig.Har lite brådis,ska jobba i natt.
Ha det bra Kram / Anna-Carin

2008-01-05 @ 18:45:22
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0