Åsså lite skämt!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Två blondiner sitter på ett berg i Örebro, när den ene plötsligt frågar:

- Vilket är närmast, Borås eller månen?
- Meen daaaaa! Ser du Borås härifrån eller?


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
En blondin kommer in på ett bankkontor i Stockholms City och ber att få ett lån. Hon säger att hon ska till Europa i affärer i två veckor och behöver låna 5 000 kronor. Banktjänstemannen säger att han behöver någon slags säkerhet för lånet. Blondinen lämnar nycklarna till en ny Rolls Royce som står parkerad på gatan utanför banken. Detta fungerar bra, banken accepterar bilen som säkerhet för lånet. Banktjänstemannen och de andra på banken får sig alla ett gott skratt åt blondinen som använder en 2 miljoners Rolls som säkerhet för ett lån på 5 000 kronor. Han kör sedan ner Rollsen i bankens garage och parkerar den där. Två veckor senare kommer blondinen igen, betalar tillbaka 5 000 plus räntan på 31.50. Banktjänstemannen säger till blondinen:
- Vi är mycket glada att Ni ville låna hos oss, men vi är en smula förbryllade. När Ni var borta kollade vi upp Er och upptäckte att Ni är multimiljonär. Det som förbryllar oss är att Ni behövde låna 5 000 kronor. Blondinen svarar:
- Var annars i Stockholm kan jag parkera min bil i två veckor för bara 31.50?


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
En irländare, en mexikan och en blond man jobbade ihop på ett höghusbygge. Vid lunchdags satte sig de tre männen ner tillsammans. Irländaren öppnar sin lunchlåda som innehåller "irish stew" han suckar och utbrister:
- Får jag "irish stew" i matlådan en gång till så hoppar jag!
Mexikanaren öppnar sin lunchlåda och ser att han fått burritos:
- Får jag burritos en gång till så hoppar jag!
Den blonde mannen öppnade sin lunchlåda och suckade:
- Ost och skinkmacka igen. Får jag det en gång till så hoppar jag!
Dagen efter då de åter satte sig ned för att äta lunch upptäckte irländaren att han fått "irish stew". Han slängde sig utför kanten mot en säker död. Mexicanaren lyfte på locket och såg att han fått burritos. Han gjorde som irländaren. När den blonda mannen öppnade lunchlådan såg han att han fått ost och skinkmacka igen. Han gjorde som sina vänner. Fyra dagar efter satt de tre männens sörjande familjer på begravningen. Irländarens fru sa: - Hade jag vetat att han avskydde irish stew så skulle jag givetvis gett honom något annat. Mexicanarens fru utbrast:
- Om han sagt att han var så trött på burritos kunde han fått tacos istället!
Efter en stunds tystnad tittade de båda fruarna på den blonde mannens hustru. Hon säger:
- Titta inte på mig! Han gjorde sin matlåda själv...


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
En ung, vacker kvinna är på väg till en maskerad, helt naken,
när vakten stoppar henne och frågar:

- Vad föreställer du, då?
- Adam! säger kvinnan.
- Men du har ju ingen snopp!
- Nä, men det lär jag nog få under kvällen!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Ett gott skratt förlänger livet :-)
Ha det bra

2008-01-07 @ 16:29:26
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Jannike

Hej!

Jag hittade din blogg via Marie´s (Mariesandrahem)blogg - du hade så roliga historier - får jag kopiera dom och lägga ut dom på min blogg??

Kul!

//Jannike

2008-01-11 @ 07:29:56
URL: http://pyret07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0