Fredag!

Imorse stod jag utanför jobbet och puffade.
Jag har urtrist vy på utsidan.
Det är två stora bilparkeringar ett jättestort
bajsbrunt komplex
till hus anno1970 talet.
Det ska vara en med enorm humor för att tycka detta är fint.
Just som sagt stod jag där och såg solen försökte
tränga sig igenom molnen. Jag tog mobben
för att kunna visa hur det såg ut.

image169
Det är ganska fint med rimfrost i björkarna!
image170
När jag står här vissa mornar och vinden ligger på från rätt håll hör jag tigrar och lejonen ryta!
Lätt till vänster och några kilometer uppåt ligger Frösö zoo.
image172
Här ser man lite av det heltrista huset jag jobbar i.
image174
Det såg ut som ljuset kanske återkommer efter lång frånvaro!
Sista dagarna är det som om vi har haft lågt i tak!
Snön och molnen har hängt tungt över oss!
Nu är det faktiskt vinter i Jämtland!
Temperaturen pendlar mellan plus minus 0 till minus 15 grader.
Tre dagar i rad har vi skottat gården efter jobbet.
Det har varit extra körigt på jobbet den här veckan.
När jag kom från jobbet efter handling och barnhämtning
så var jag alldeles mosig i pallet. Jag orkade inte ens kolla mejlen.
nu klockan mitt i natten, då är jag pigg igen, sämpigt!

Äldste sonen far till Göteborg imorgon och skulle stanna till den 6 februari.
Låter länge tycker jag, men jag är ju bara en mor. Det är filmfestival
och de skulle väl kolla in evetuella skådisar till filmer
de håller på att skriva manus till.

Nu nannar hela lilla familjen kudde! Tystnaden har
infunnit sig och jag tror jag ska följa deras linje!
Ha dè



Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! fina fotografier,länge sedan jag såg solen.Men idag hade jag tur,solen sken och jag har varit på promenad med vovven.Jag har också jobbat hel tid,gjorde det innan jag blev sjukskriven,fick sedan natt jobb.Jag håller med,blir inte mycket gjort hemma när man jobbar 100%,vad ska man göra om de pengar man har inte räcker till,då måste man jobba 100%.Jag vet inte vad du jobbar med,själv jobbar jag innom äldreomsorgen på nattpatrullen.

Ha en bra dag//Anna-Carin

2008-01-26 @ 14:27:33
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej igen.Kollade dina länkar,sonen,polare och bra blogg,som visade sig vara till min blogg.
Bra blogg,fasiken vad sådant värmer i hjärtat.
Kraaaam till dig//Anna-Carin

2008-01-26 @ 14:30:43
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: stephie

ha en bra kväll!

2008-01-26 @ 19:03:09
URL: http://stephiesmode.blogg.se
Postat av: anna broman

Du har tur du som får se solen.Här uppe har inte solen kommit fram ännu.Den tänker inte inte skina skina på Breivikbotn förrrän i februari,men ljust har det börjat blivit i alla fall. Kram på dig och skotta inte för mycket snö så att du får ont i ryggen.

2008-01-26 @ 19:10:02
Postat av: Nickan

Hej Anna! Kul och se dig här! Allt väl norröver? Har ni snö? Vi har ju fått mega mycket! Kramiz vi hörs!

2008-01-28 @ 21:48:25
URL: http://opelnickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0