Springmeet/motormarknad Östersund 24 maj 2008

image154
Så här har det sett ut genom åren.
Alldeles vid Storsjön har springmeetet med marknaden legat.
I år har vi flyttat hela kalaset till Optand där flyg och lotta museèt ligger.
Där kommer vi att ingå med ett antal andra som ägare till eget museèum inom ett par år.
image155
Alla möten jag springer på nu är markands och styrelse möten, mycket som ska fixas som man inte tänker på!
Vi kör fika kvällar med bilklubben också!
Varje onsdag hela sommaren ska vi besöka ett fik.
Jag håller på att planera som bäst ska vara klar mitten på februari!

Så här kan det se ut när vi träffas!
image156
Fantastiska fik, tex. sommar cafèr som tar emot oss vi kan vara allt från 40 över 250 stycken vid ett och samma tillfälle, och varje onsdag ett nytt resmål!

Fast nu först blir det vinter rally det så kallade Tjälasvängen!
60-80 rallysugna ekipage på startlinjen!

image157
vi får karta med körrutten och vart fikastoppet är.
Det är frågor och en del praktiska övningar, mycket roligt.
Det är inte den som kör fortast som vinner, utan den som har flest rätt!
image158
Färden går på isvägar över Storsjöns is!
Det är hur kul som helst!
Vad mycket vänner man får!
För mig är det viktigt med ett fritidsintresse
annars skulle jag bli hemma jämt!


Ikväll har jag varit med bilklubben på studie besök på
Ullfrotteè orginal i Östersund.
Vi gör något helt annat ibland, bara för vi inte
ska snöa in helt på våran hobby!
Vi fick en guidad tur genom fabriken av självaste vd:n!
Han var mycket duktig och det var en ren fröjd att höra
honom berätta om tillverkningen.
De gör underställ, strumpor, huvor ect. i ull.
Ni som inte har dessa underställ och är frusna av er
rekomenderar jag dessa produkter varmt!

Woolpower Östersund heter hemsidan!
image159

Nu måste jag tänka på refrängen!
Det sägs att det kommer en morgondag, så
det är väl bäst att vila till sig inför den.
Må gott!

image160

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0