Äntligen...

Är det över!
Nu vet vi vem som vann!Långdraget så det förslår!

Charlotte Perrelli, vad ska man säga?
image245

Kände på förhand att hon låg bra till.

I motsats till Carolas och Andreas låt hade
Hero en refräng som satte sig som en smäck

direkt. Beträffande Carola och Andreas låtar
så tyckte jag de var väldigt lik varanra

One love och Lucky star eller vad de heter.
En skulle väl in på svensktoppen, eller om
båda har provat, har inte helt koll.

Sedan fanns ingen självklar refräng utan
det kändes som det var en svår låt.

Jag måste även få citera Carola i Kiruna
när de blev utalagen av Nordman

-Ja Nordman hade fördel av att spela
på hemmaplan!!!!

Är inte Nordman från Gävle??
Iså fall är det nästan 108 mil!!

Inte lätt att förlora!
image246

Carola har varit stor hon.
Vad jag än tycker om henne så
har hon varit otroligt duktig
med en fantastisk röst.

Själv tycker jag att hon ändrade
sätt att sjunga för något år
sedan och började skrika mer.

Det tycker jag var synd, för
rösten håller inte längre.

Jag tycker att det är roligt att kolla
vad vi svenskar ska skicka till
Belgrad, för vi brukar ofta vara fel ute.

I år hade jag faktiskt ingen förslag,
utan det var döttlopp mellan flera.

Jag gillar Nordmans låt, men jag vet inte
hur den skulle göra sig på englska.

Sedan vet jag inte hur Europa
skulle ta emot dem.
Det var min melodifestival koll!

Ha dè

Kommentarer
Postat av: marie

Perrellis låt var bra.
sedan får vi se hur de röstar på stora schlagerfinalen.
länderna i europa röstar på sina grannländer...det har jag märkt.

ha dä

2008-03-16 @ 11:18:16
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0