Förbereder maten......

för att underlätta när man bor i stuga utan
el och vatten och ändå tänkte presentera
ett fullgott påskbord, så krävs lite planering!

Skinkan griljeras, potatis och ägg kokas.
Sen måste jag packa så det inte
blir kross av allt ihop!

Jag hittade
en vinflaska igår, så då inköptes
både kex och ost! Längtar redan!
skönt att bara vara några dagar och må gott!

Köttbullar och prinskorv är med
likaså hemlagade legymen som
är ett måste till skinkan för min man.
Sillen skickade jag upp med K nu
när han for i onsdags! men resten!



P4 på radion går hela tiden, så då hörde
jag de pratade med Paul Sahlin
FD Paljett! Han var min idol på -70 talet!
Sen spelade även den här låten!
NOSTALGI!!!!






Fortsatt God Påsk
på er alla bloggare!


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja de var en märlig upplevelse.....jag satte igång musiken och jag kunde sjunga med från första orden...*S*...den här LP hade jag, såg att den kom -77 så jag var 9 år då....men sången sitter som berg i huvet.
Inte konstigt man är såld på dansmusik, när tom den här som skulle vara lite mera "annan" musik är så ren och skär dansmusik...*S*
Mitt första kasettband var Streaplers, mitt andra var Flamingokvintetten, och sen kom dom på rad, Thor-Leifs, Max Fenders osv osv. Sen skulle väl min mamma poppa till sej och köpa nått häftigare...då blev de den här... Som sagt, inte konstigt man är såld på dans....jag har ju blivit fullproppad med sån här musik. :-)
Tack så mycket för en härlig nostalgitripp, och Glad Påsk på dej och din familj. Kram

2008-03-21 @ 10:30:05
URL: http://mariesandrahem.blogg.se
Postat av: kvigan

Mja de blir litte abborre litte harr å nån öring om man har tur nån gädda kan slinka me upp nån gång me.
Å om ja har OTUR då kommer de lake de gillar ja inte.
Jaså va fräckt*skratt*ja de ska ja ha i åtanke om ja får mycke nån gång.
Ida vart de inge fiske blir försent när jag ska prova sova oxå.
Ha en härlig påsk i stugan me er.

2008-03-21 @ 11:20:11
URL: http://skogstrollets.blogg.se/
Postat av: marie

låter trevligt, utan el och vatten...låter omöjligt för mej,hehe....

ha det så trevligt
glad påsk

2008-03-21 @ 12:37:24
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: marie

låter trevligt, utan el och vatten...låter omöjligt för mej,hehe....

ha det så trevligt
glad påsk

2008-03-21 @ 12:49:31
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: marie

sorry upprepningen

2008-03-21 @ 12:50:03
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0