Ring så spelar vi....

Känns som en instution i mitt liv.
Med en heltidsarbetande moder så var
lördagar städdagar och för att

höra radion vreds volymen
upp till oanade höjder!

Tänk er att höra denna
signatur!

Fy bubblan man hamnar
ala 1976!
Man vaknar av
Hasse och Dammsugaren!


Sen var det melodikrysset
direkt på! Inte en fråga
kunde man lista ut!

Tänk er att höra Hasse
Tellemar som, för övrigt

hade detta program från
5 september 1969 till nyårsafton 1988
Så han har man fått hört!

image242

Inte hade man någon lust att städa heller!
Man var ju för böveln ledig!
Nä sova och vara med kompisar!

Nu är jag så lik min mor!
lyssnar på ovannämnda program
och städar på helgerna och ingen
ABSOLUT INGEN i familjen vill
hjälpa till!

Nu tycker jag det är grymt
tråkigt med tanke på alla
leksaker som ligger
överallt!
Det tar så vansinnigt lång tid
att plocka upp, att jag har
ledsnat när man når till

det som gör det roligt
dammsugningen och
det som gör att det ser bra ut!

När jag är ledig vill jag inte
behöva städa, men på veckorna
orkar jag inte. Vet inte varför
jag är så trött men
jag börjar klockan 08:00

Innan har jag sett till att barna har med det de
ska är hel och ren och fått frukost.
Sen ska de lämnas på två olika ställen.

När jag kommer på jobbet så vet jag
att när min grupp av arbetstagare
kommer har jag tjänst hela dagen,

vi har ingen lunch utan matuppehåll.
Det innebär att man är tillsammans
med gruppen hela dagen.

När dagen är över skall småkillarna
hämtas och maten lagas,diska
läxläsning och nattning

Jag brukar vara klar med själva
middagen alltså äta själv till typ
18:30. Då brukar jag bli så trött
att jag skulle kunna stå och sova.

Ungarna är trött och retas och slåss.
Som grädde på moset skall ofta en
av dem skrika och grina i allafall
en gång per kväll!

När alla har lagt sig brukar vara
efter klockan 22 (räknar in min man)
Så brukar min tid börja!
Första gången på dygnet ingen
behöver mig eller avbryter det jag gör!
Detta gör att jag ofta blir uppe för
länge! Jag är otroligt social person,
men har ett stort behöv av att vara själv!

Inte kul att alltid ha någon hängandes
i toadörren när man går dit, det kan hända både på
jobbet och hemma!

Jag sitter framför datorn och kollar tv:n.
Vill ogärna plocka utan tömma skallen,

så man får fylla på den igen dagen därpå!
Ibland vill jag ha mera ork, samtidigt är jag
oerhört rädd att kuta in i väggen.

Jag tar på mig stort ansvar för att hålla ihop
alla trådar både hemma och på jobbet.
Då måste man pausa ibland, göra något
kul ibland. Jag vet jag skrev om det förrut
men där är bilklubben viktig.

image243
( Bilen som är vit med rött tak är våran)
Ford Taunus 17 M 1963 årsmodell!

Jag är bara jag där!

Inte mamma eller arbetshandledare eller fru
Utan bara jag!

Jag tror att vi ofta glömmer bort oss
I allt med familj och karriär!

Vi kvinnor är nog väldigt duktig att
fungera som "spindeln i nätet"
Svårt att säga i från både hemma
och på arbetet!
image244
Min man säger ifrån på jobbet
om han inte tycker att han ska
göra, själv kan jag tycka att

det är hans jobb som han nekar.
Han får rätt varje gång det händer.
Jag skulle inte göra så som han gör!

Nä, nu måste jag gå och göra något
för nästa helg ska jag ju bort igen
så det måste nog påskas till lite här!

Ha en bra dag!



Kommentarer
Postat av: Plogflickan

Underbart kan jag säga!!

2008-03-16 @ 15:31:49
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0