VÄNTANS TIDER......

Det sägs att inget är som väntans tider.


Ja, nu är det inte jag som väntar,
utan jag ska bli moster!!

Om fem veckor ska en liten
fyrbent varelse göra entre!

Enligt modern så bör det vara omgående!

Fick hon tag på han som rår för hennes tillstånd
Fick han nog en spark på de ädlaste av delar!

Jag pratar om min systers kallblod
Krumelura som väntar smått!!

På sätt och vis handlar detta om sex,
men inte som du tänkte kanske, Raskan!!

Krumelura
1997
E: Perle Troll
U: Braia
image237

Fadern till den lille/lilla är Skafferbrunen oxå han-97:a!
Snygg kille måste jag få säga!
image236

Krumelura var så liten och rädd som barn,
ville inte ha med människor att göra och var till
och med rädd för sig själv! Hon spratt till
när hennes eget bajs landade bakom henne!

Nu måste jag erkänna:
Jag är ingen hästmänniska!
Det blir aldrig som jag tänkt
när jag kommer nära hästar!

Östersundstravet
Första gången jag
var på trav följde jag
min syster dit.
Vi skulle vara på
stallbacken.

Ja och jag fattade direkt
stallbacken, det hörs ju
att de måste vara kasa
alltså där man kastar

bajset! Därför satte jag
på mina absolut sämsta
kläder med gummistövlar till.

Jag gick ut till vägen och inväntade
skjutsen. snacka om att de kolla
De hade klädd sig snyggt och skulle

till stan! Idag vet jag att de med
travhästar är på stallbacken och
andra är på publiksidan!

Syrran berättade att
det hette defilering,
de hästar gjorde.

För mig var det kuta runt.
Tänkte jag skulle briljera

för syrran så jag sa högt:
- Jaha det är profilering nu?
Kan du prata om något du kan
något om?
På trav??
Vem vill prata om något annat då?
Gjorde mig aldrig på travet!

En annan gång hade
syrran hand om hästarna
på en hästgård, på kvällen

skulle vi ta in alla ston
med föl. Naturligtvis

hade de gått till en
skogsdunge och inte

tänkte gå därifrån.
Syro gick upp till dem
och av någon anledning

hamnade jag på
efterkälken. Det var
byggt staket som en

transport sträcka
mellan stallet och hagen.
Där for jag och gick.

När syrran kom fram
till hästarna var det
en som fick ett

spel och började remma
rakt emot mig, alla
tog rygg på den och de kom

farande mot mig i mer eller
mer i sken!
Då hör jag i
perferin du måste

öppna dörren!
Jag vände och
började rusa som en vettvilling!
De hördes som en

jordbävning bakom mig
Jag kan bara säga:
- Ben Johnson slägg dig i väggen!
Där har han legat i lä!

Vettskrämd nådde jag dörren,
kastade upp den och gömde mig!

Kusarna kom in och gick till
respektive box som inget hänt!


Ni ska inte tro att jag lärde mig något
av mitt första besök på trav
( inte syrran heller)

Så vi drog till Bergsåker
utanför Sundsvall.
Än en gång var stallbacken
som gällde!

Vi gick och strosade och surrade
och när jag inte fick svar så
tittade jag upp och syrran var borta!

Jag såg hon kuta bredvid en kuse
och jag tyckte det såg ut som
hon hängde fast i han.

När hon kom åter frågade jag:
-Körde de på dig?
-Nä, hon hade satt fast checken.

Jaha, är det bara att kasta sig över
en häst och grejja med utrustningen
som man vill här?

Nej, jag känner honom och han frågade ju!
Typ, hörde inte jag!

Ja, som ni ser jag och hästar
är ingen bra kombination!

Så träffade jag krumelura!
En dam helt i min smak!

Hon älskar hundar, så fort
hon ser en ska hon fram och hälsa.
Hon har en bästis som kommer till
stallet och hälsar på.
Ett dåligt mobbefoto,
men det syns att de gillar
varandra!
image240

Krumelura älskar att vara med där det händer!
Hon har dragit bröllopspar till kyrkan,
Hon räds varken ståhej eller facklor!


Hon är COOL!!
fÖRRESTEN KOLLA GRIMMAN!
image241
NU MÅR HON ILLA OCH ÄR LESS OCH TJOCK!
Man undrar om det är två?
Det ska bli spännande att se den lilla när den kommer!
Spänningen är oliiidlig!
Det blir en rolig sommar detta, med små
krabater att följa!
Ha dè





























Kommentarer
Postat av: Syro!

Hahaha vilka minnen! Jag kommer ihåg när du kastade dej upp på Boy och red till "grann pojken" för att impa. Då fick du upp hög fart på den korta sträckan, hahahahaha!
Bra skrivet om hästar och trav!

2008-03-12 @ 23:10:37
Postat av: raskan

hahahahahahhahahaha hur kan ni va så olika? ni e ju syrror jöööö.....du vet knappt va som e fram o bak på en häst groda hahahahahaha..

nä berätta om den gången du...xxxxx.....hihi
kram

2008-03-13 @ 07:59:31
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Oh var härligt du berättar, och kul och spännande med en fyrbening, som tittar fram under lugg snart.

2008-03-13 @ 13:14:27
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Nickan

Typiskt mej! Är det grabbs på gång då är jag med! Värsta cowboysen då! Fast vilken grannpojk var det? Ja jag kan inte mer om hästar idag än på den tiden!

2008-03-13 @ 13:36:05
URL: http://opelnickan.blogg.se
Postat av: Opelsickan

Men Raskan hur kan du tycka att vi är olika för att vara systrar?! HAHAHAHAHAHA! Vi är ju lika som blåbär;)

2008-03-13 @ 21:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0