Börjar jag bli gammal??????

Idag skulle jag göra
något extra till middag
och lite mys. Vad blev
det av det?

Inget, naturligtvis!

Jag glömde!
Jag min man
har varit förlovad
i 19 år idag, och så
glömmer jag! Snacka
om en oromatisk tröttluva!

Bandspagetti och köttfärssås
var festmaten och ingen efterrätt!

Ja, snart har jag glömt alla
förlovningsdagar!
image338

Idag för 9 år sen så gick tiden ut och
Markus fick komma, men icke! Fick
vänta till den 6 maj innan han kom!

Så söndag ska vi ha tant och farbror
kalas, alltså momma,moffa,moster
farmor,farfar och gudföräldrarna!

Någon fredag framöver ska han ha
party! Dricka, snacks och sånt
så ska de dansa med alla popps!
( Snygga tjejer)
Inga vuxna och hög musik!

Annat var det på min tid.
Då fick man ha kalas med tårta
saft och kakor.

Vår röjet har börjat!
bort med allt som har med
vintern att göra, och ut med
sommar sakerna.

Byta gardiner
igen. städa och tvätta.
Känns som jag kommer
att tvätta vinterkläder ända
fram till hösten, hur mycket
som helst! Kratta fram
med utemöbler och börja
sätta ut lite blomster.
image337

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0