Epiktetos...

Var en man? i min smak.
Han sa så här:

Det finns blott en väg till lycka och det
är att upphöra med att bekymmra sig
över förhållanden som det inte står
i vår makt att förändra.

mycket klokt sagt. Vi har ofta lätt
att oroa oss för allt möjligt. Oro
är inte bra ,man kan bli fysiskt
sjuk av ständig oro! Jag brukar
säga när någon säger till mig

- oroar du dig inte? Nä kan jag
säga då, det gör jag först när
jag har något konkret att ta på.

En kollega i mitt tidigare liv, inte
min nuvarande, eller nyligen utan
från förr, oroade sig för allt och då
menar jag ALLT!

För sig för sina barn
för framtiden, för andra utan att
de skulle göra något eller så.
När han skulle resa bort oroade

han sig alltid tre gånger, före
under och efter resan. Han blev
tillslut riktigt fysiskt sjuk, inte roligt.

Jag tror på att försöka undvika
oro. Man kan försöka hitta sitt
sätt att hålla oron i schack.

Det mesta brukar lösa sig på
ett eller annat sätt!
Nu tänker jag i första hand
på den oron man har för ändå
relativt små grejer. Det finns stora
saker som skapar oro, det är en
annan sak.svår sjukdom hos sig själv

eller andra. tex. Det händer ofta saker
under livets gång som kan få igång
den gnagade känslan. Jag har den
inte så ofta själv längre utan jobbar
med att tänka positivt, funkar på mig!

Detta inlägg blev mest svammel!

Har använt denna tid till att tömma
knoppen! Har absolut fullt upp!
Har även två evenemang till som

tar all tid ,så nu ska jag byta
i tvättmaskinen och hänga tvätt.
Nästa maskin får min son hänga
när han kommer hem!

Ha en skön natt och en god morgon!
Ha dè
image365


Kommentarer
Postat av: marie

det gäller att ha is i magen.
vissa perioder oroar man sej, men om oron blir till en sjukdom, kan inte vara lätt...
ni får väl snö under helgen, åxå....
det fina vädret kommer efter detta bakslag, hoppas jag.

trevlig dag

2008-05-16 @ 08:01:11
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: marie

jag får ta och hyra dom någon dag....
hoppas att vädret håller upp när ni är ute med bilarna.

trevlig fredagskväll

2008-05-16 @ 19:56:48
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: soffie

å vad bra skrivet.
Hoppas du får en bra helg,här är det risk för snö*BRRR*
vill inte det!!

2008-05-16 @ 22:18:21
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: marie

lite snöblandat i karlstad, men inget som lägger sej. det är övre värmland som det kan ha lagt lite snö på backen...
så jag kan förstå att de fick ställa in speedway.

ha dä

2008-05-17 @ 15:46:33
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Anna-Carins: kafferep

Hej! det är sant farligt att oroa sig för mycket.
Ha det bra/Anna-Carin

2008-05-18 @ 00:38:37
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0