Neeej, inte igen.....

Tidigt i morse hände det igen,
Tre unga människor miste livet
i en bilolycka på grund av halkan.

på vägen mot Åre var det under
gårdagen snöigt och vinterväglag.
Framöver kvällen regnade det så
vägen var såphal. Detta måste vara
varje förälders värsta mardröm att
förlora sina barn. Min son kände
 till dessa ungdomar och det är inte
lätt att sitta i Oslo och få sådana
nyheter.

Byarna dessa unga
kommer ifrån är inte större
än att  man vet vem som är
vem även om man inte känner
varandra. Olycksplatsen är nu
full av ljus och gosedjur.

Mina tankar går till dessa ungdomars anhöriga.


 op.se

Nu kommer det att kännas ännu värre att mina killar
ska bila från Oslo när Julen närmar sig. Jag har
alltid sagt att det är så mycket lättare när barnen blir
större för de klarar sig själv.

Jo för visso men de
är ju också ute på vägarna mer och man är ju alltid
lite orolig tills de kommit fram. I måndags for de tillbaka
efter att tillbringat helgen hemma och fy innan de nådde
Oslo och sms:at att de kommit fram. Halt, sent och mörkt
hann det bli. Även om de är försiktiga och sköter sig så
vet man ju inte vad de möter för några. De rör sig också
ute på nätterna vid krogar och andra festplatser där det
förtärs alkohol och det lätt kan uppstå bråk och sånt.

Hur än det är så är man ju alltid mamma, även när ens
barn är vuxna! Älskade ungar!!!
Ha dè


Kommentarer
Postat av: solgudinna

Fy jag ryser. Det telefonsamtalet vill man aldrig ha som mamma. Jag har varit med om det, mina bröder dog i en mc olycka när jag var 12 år. Det finns fortfarande ett sår efter dem i mitt hjärta.

Tack för tipset om sticklingarna. Jag ska försöka direkt efter att den har blommat klart.

Kram.

2008-11-16 @ 23:27:49
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Mia

Nä, det är nog det värsta som kan hända, som förälder...

2008-11-17 @ 06:50:22
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: marie

usch säger jag....och när det händer i er närhet, och ni vet vilka det är.....river upp känslor...



vila....snart lackas det mot julen, med allt som hör till den....jag börjar redan bli anti mot julen.

2008-11-17 @ 07:45:15
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: anna

Läste om det på norsk text tv.Jäkligt trist.Det så tråkigt när sånt sker

2008-11-18 @ 19:18:48
Postat av: anna

Läste om det på norsk text tv.Jäkligt trist.Det så tråkigt när sånt sker

2008-11-18 @ 19:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0