Det är lugnt nu....

Min man är i väg till stugan.
Han eldar och får ut det råa
och instängda eftersom vi
inte varit där sedan september.
Vi har inte någon el eller vatten.
Jag och barnen är hemma denna
helg! 
Förra helgen var det kallt och fint!
-17 till drygt -20 men det funkade bra
att vara ute!
Den  helgen var det skridskotävling på Storsjön! Vi har
något som kallas "Medvinden" på Storsjön det är upp-
plogat  banor så man kan ta sig runt sjön på skridskor
eller spark! Mina barn är rakt nedanför vårat hus
och åker griller!
Härliga ungar!
Idag har det sett ut så här
Snöar och är mellan-15till -20 grader igen!
Skulle på tjejmiddag hos grannfrun idag men pga
sjukdom(hennes dotter) så blev det inställt, bra 
tyckte jag som förtfarande känner av migrän!
Slapp jag lämna återbud!
Tog en bild mot grannens och det verkar lugnt där!
Mina buskar bör nog ansas i vår syns ju även med 
mycket snö!
Rosenbuskar inte kul!!! Gamla hundgården som legat i träda,
skall tas i bruk i sommar! Ska göra det till en behaglig sittplats
för människor nu!
Ha dé

Kommentarer
Postat av: vivan

Lika mycket snö här nere! det har snöat hela natten...så det blir snabeldraken och jag på promenad i huset nu! Kramen!

2009-02-08 @ 10:45:13
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: marie

har åxå fått snö under natten, jag som längtar till våren =/

2009-02-08 @ 11:23:53
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: anna

Åh vad fint det är i Jämtland,får nästan hemlängtan!Kallt som f... här också men inte lika mycket snö.Har influensa,så jag är bara inne.VARFÖR BLIR MAN SJUK PÅ HELGEN????

2009-02-08 @ 11:49:08
Postat av: raskan

vare inte kallt för ongan i åka griller??

Brrrr...svin kallt ju...

mer snö åt folket hahahahaha

kram

2009-02-09 @ 12:44:56
Postat av: Mita

Det är HÄRLIGT med snö!!!

Och vintern skall vara till efter påsk sedan kan det få bli vår.



Kram / Mita

2009-02-09 @ 15:56:17
URL: http://ullabita.blogg.se/
Postat av: Ingridi

Här (Skåne) är ingen snö, men det ska visst komma något uppifrån ikväll, får se hur mycket det blir.

Dina vinter bilder ser så mysiga ut.

Kram Ingrid

2009-02-09 @ 19:08:59
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0