Tribute to Henrik my son!

Nu ska jag blogga om min son Henrik! Varför?? Jo jag saknar honom han har bott i Oslo sedan oktober.
Det är konstigt att vara ifrån han så här länge! Jag var ensamstående med honom från det han var 1år,
och då binder man band till barnen lite extra tror jag! Han är konstnären i familjen och vart han fått den
ådran ifrån vet jag inte men den är stor och stark!

Han är född 3 mars 1987 och är således fisk med allt vad det innebär! Snäll och rar unge med
glimten i blicken! På bilden delar han ett äpple med våran undulat Kålle. Han har varit kalas att
vara mor åt! När han var liten och somnade kunde man klä och ta med honom överallt han
vaknade inte av det! När vi kom hem bara bar jag honom till sängen utan att han märkt att vi
varit borta en sväng! Han har aldrig varit bråkig hos dagmamman utan alltid snäll och rättvis
 med de andra.

Här gungar hjärtegrynet i dörröppningen på garaget hos momma och moffa! Naturligtvis tycker jag
att han var det sötaste av alla barn jag såg! Fast så är väl alla föräldrar!


Här fyller hjärtat 2 år och har varit med och bakat tårtan!


På denna bild ser det ut som om moffa varit förbi med en Daimstrut!
Jag vet ingen som ger Daimstrut till en 2 månadersbebis, men det
gör han! De ske ler se! De ska lära sig på svenska! Här är han
är väl i 2-årsåldern och kan äta glass som en hel karl!

När min son var liten utvecklade han något konstig rit att måsta åka till
alla kyrkor i länet och lyssna på kyrkklockorna varje lördag! Påhejjad av
momma som trodde han skulle bli präst! När hon & moffa inte kunde
köra fick jag och min moster skjutsa honom! Ibland lät ding-dongen inte
bra och ibland inte alls, gissa om han var besviken! Jag har nog skjutsat
honom till stort sett alla kyrkor i länet! På bilden står han utanför Bodens
kyrka vi var där och hälsade på min syster!

Färdig för sitt första disco! Är väl 7 år tror jag! En baddare på dans!
Genom hela skoltiden så vann han flera danstävlingar och var grym
att agera på dansgolvet!

Den här bilden är från gymnasietiden! Han har alltid ritat och målat,
han ordnade ritkurser på högstadiet. Gick media på gymnasiet.
Jobbat på Länstidningen, sålt försäkringar på Swedbank och
gjort flera filmer med polarna! Fota är ett stort intresse för Henrik!
Han tar väldigt fina kort!

Jag tycker han är snygg! Klar blick och fina drag! Jag har verkligen
lyckats tycker jag! Till musiksmaken han lyssnar på allt men inte så
mycket nytt utan mer Bob Dylan, The Doors, The Band, Frank Zappa
Svenne Rubins, Leonard Cohen och Neil Young. Dylan, Cohen och
Young konserter har han bevistat! Inte helt vad en 22 åring lyssnar på
men det gör Henrik för han är väldigt "all around" när det gäller musik!

Spexare i stora mått här med Patrik! Dessa gossar kan verkligen bjuda
på sig själv! Det kan man inte minst se på youtube! Har ni inte sett det
än så sök satsay!



Passar på att lägga in en favorit till mig själv!
Ja nu har jag berättat om någon som jag är stolt över! Vi drar inte
alltid jämnt eftersom han tycker jag är för ytlig och jag tycker han
är lite väl djup! Fast jag älskar honom av hela mitt hjärta ändå!

Ha dè

Kommentarer
Postat av: Anna

Verkar vara en toppenkille. Jag har en dotter som också är född -87.

p s Synd att man missar Dylan idag.

2009-03-22 @ 15:51:41
URL: http://sparaochres.blogg.se/
Postat av: soffie

å va fint du skriver om din älskade son va fina bilder å fin han är,

tjohej

2009-03-22 @ 18:05:38
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: marie

tur att han finns på youtube =)

intressant detta med att åka runt med honom till kyrkor =) ovanligt

2009-03-22 @ 19:29:35
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilket härligt inlägg! Jag blir alldeles varm inuti...Jag har ju också min son i Oslo, och saknar honom oerhört mycket. :-(

2009-03-23 @ 05:05:32
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Mita

Och här rullar tårarna.....

När han läser detta tycket han nog inte att du är så ytlig....=)

Puss på er / Mita

2009-03-23 @ 10:45:59
URL: http://ullabita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0