Törnrosa.....

i lördags var jag Askungen och nu efter det är jag nog Törnrosa!

Känns som jag skulle kunna sova i 100 år!
Det ska bli väldigt skönt med långledigt kring jul!
Jag jobbar 22-23/12 och 30/12 sen är jag ledig och
börjar den 7/1, åhh jag bara längtar!!!

Idag har det snöat över 1decimeter igen! Vi har snart
helt slut på snöröjare tror jag vi har inte sett till någon!
Vid 21 tiden i kväll kom plogbilen för första gången idag
på stora vägen utanför mig, inte klokt! Hade det varit södra
Sverige som inte räknat med snö så förstår jag MEEEN HALLÅ
jag bor i JÄMTLAND och VINTERSTADEN ÖSTERSUND och här
har vi slutat och plogat och sanda!! Säkert för de vill asolut att
vi ska salta våra vägar! Skulle inte tro det! Känner mig väldigt sur
och tjurig! Blir alltid det när vägsaltet kommer på tal! Nog om det!

I morgonbitti ska till skolan och dricka glögg! Det ska bli roligt! Mina
småkottar gillar när jag är med på skolan, säkert för att jag aldrig är det!
Jag lämnar och hämtar därimellan kommer jobbet!

På lördag blir det Luciacruising med cruisingradio! Det är Radio krokom
101,0mz som sänder och sisseron är vår allas Hector! Kolla hemsidan
www.jvbk.nu 
till vänster finns en del text, bl.a Backspegeln och där i sommarnummret
finns Hector på bild! Backspegeln är förövrigt våran klubbtidning som
jag är mäkta stolt över! Tre hela nummer finns där att kolla in!
Vi ska ut med Taunusen, så klart!

Läcker!
Nu ska jag göra kväll och nanna sött så jag är pigg till glöggen!
Ha dè


Kommentarer
Postat av: marie

jag är åxå julledig med barnen under jullovet =)

och vägsaltet är bilens värsta fiende....



sov så gött

2008-12-09 @ 14:59:53
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Marie

Snacka om förvirrad....S...jag trodde jag öppnat Raskans blogg, men tyckte inte de stämde ritkigt med jobbandet i jul, men tänkte hon kanske bytt, men sen tyckte jag de stämde väldigt bra med hennes humör angående snöröjjningen....S

Men så kom de om att du ska på skolan och dricka glögg med dina småkottar, då var jag inte riktigt med igen......SEN såg jag att de var din blogg jag var inne på....undrar om jag ska krypa ner under täckte igen??....S

Kram från en förvirrad Marie

2008-12-09 @ 15:39:48
URL: http://mariesandrahem.blogg.se/
Postat av: vivan

vad härligt med så lång ledighet...förstår att du längtar!

Ja,nu är kursen klar och jag fick bra betyg, mer än nöjd är jag!

Men det har varit roligt och lärorikt,så de här kunskaperna är inte svåra att bära...kramilikram!

2008-12-09 @ 16:18:20
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: soffie

men guuu va det snöar hos dej vill oxå ha snö ju!

va skönt med ledighet för dej jag kan skryta med att jag slutar nästa tisdag å är sen ledig tills den 7,gött,

ha en toppenkväll

å den bilen wow

2008-12-09 @ 19:04:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

En tripp med fin fåården? ler

En fin bil, vår old 's står bara och väntar och väntar...

2008-12-09 @ 19:59:39
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Mia

Vet du inte att snöröjarna har semester på vintern??? ;-))

2008-12-10 @ 06:15:45
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0