En tankeställare

fick jag idag.

Jag har ett antal bloggar som jag måste besöka varje dag.
Även om jag inte skriver så läser jag alla varje dag.

För ett år sen så visste jag knappt vad blogg var.
Så fick jag tips att av en gammal kollega

att en gemensam f.d kollega till oss bloggade och
den var så bra. Sådan information kan ju inte

gå okollad förbi, så sen var jag fast!
Just denna blogg blir ju extra rolig att läsa

för jag personligen känner bloggaren.
På den bloggen läste jag kommentarerna

och fortsatte läsa deras bloggar och med tiden
får man en del favvisar som man bara måste

kolla. Går det många dagar utan att det bloggas
undrar man vad som hänt. Jag känner inte dessa

människor, men de har på olika vis berört mig.
Nu känns vissa som vänner, man följer deras liv och mående.

Fast ändå lite på avstånd. För det är ju jag och min
bloggvän som utifrån sig själv väljer

hur mycket man vill lämna ut om sig själv.
Vissa har massor av foton på sig själv och

familjen, andra har inte något.
Andra har ingående samtal om sig själv och sitt

mående till exempel.
Allt detta anser jag att man personligen väljer

på vilken nivå man vill ligga, och det är ju
det som är tjusningen med bloggandet.

Vill man inte klaga för sina närmsta så
kan man alltid skriva av sig det.

Andra har kanske ingen att prata med.
eller som jag vill prata om det som finns i skallen

just för tillfället. Man kan få ideèr av

andra bloggare som man inte tänkt på.
Bara de bloggar jag besöker finns en oerhörd

erfarenhet av alla de slag och jag ser ju att om man
undra något eller är "down" finns snabbt ett

uppmuntrande ord eller förslag på åtgärd.
Jag tror personligen att det är många som

skulle sakna sina bloggkompisar om de
slutade blogga. Nu åter till det jag började med!

Jag läste min väns blogg och ser de
drastiska orden "lägga bloggen i karantän"

Hemska tanke!!

Det är ju från början den som
faktiskt gjorde att jag börja blogga!
Nä, jag hoppas att det inte blir så!

Jag tycker att det är kul att få nya vänner!
Har faktiskt fått några som jag vill kolla till

varje dag. Jag har inte så många vänner
utanför där jag bor, men nu är det hela landet som
är aktuellt! Kul att följa vad som händer runt om!
Nu vill jag bara säga att jag hoppas att alla mina
Bloggisar fortsätter, så jag får läsa och ha det gott!
Ha dè

image196

Kommentarer
Postat av: marie

visst bloggande är ett gift, men man får vara försiktig med, vad man skriver.
för min mans föräldrar, och andra nära och kära.
är i allafall inne på min blogg.

ha dä

2008-02-21 @ 07:45:28
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: raskan

nä jaska nog inte lägga den i karantän
ja TYCKER ATT skit i o läs min blogg om den ska *präglas* på ens privatliv typ
kram på dej :)

2008-02-21 @ 13:46:43
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: marie

ja, jag vill inte visa upp mitt fula tryne, i min blogg, när det finns annat att visa, amanda brukar få vara med ibland, men hon är bara 6:år.
det är värre med 13-åringen, han gör som jag vänder ryggen, eller nej jag vill inte vara med.
jag var in och kollade på din sons foton.
de var fina.
jag har märkt att det är mera roligare att fota växtriket, får se vart det slutar.
godnatt

2008-02-21 @ 21:32:08
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! känner lika som dig,man har sina favoriter,var och en skriver vad den vill på sin blogg.Jag skulle aldrig kritisera någon,alla är vi olika och alla har vi olika behov.
Ha en bra fredag kram på dig//Anna-Carin

2008-02-22 @ 07:52:21
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: marie

kikar in och önskar er en trevlig fredagskväl.

ha dä

2008-02-22 @ 19:21:18
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Juttis

Hej! Jag tycker det är kul att läsa bloggar speciellt din;) Man känner igen sig i mycket, fortsätt att skriva man får alltid ett gott skratt.

2008-02-23 @ 23:39:22
Postat av: raskan

BLOGGTORKA????

2008-02-24 @ 10:19:49
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! du undrade om det blåst mycket hos oss,vi har klarat oss bra.
Ha en bra söndag/Anna-Carin

2008-02-24 @ 15:59:09
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0