Just nu har jag ingen lust....

att blogga! Jag är heligt förbannad. Jag har fått ny lön och trodde jag skulle döööö!
I mina ögon var den så skitdålig att jag inte ens vill ha den! Ändå har jag varit på
lönesamtal och även markerat att förra löneförhöjningen var skit. Idag kontaktade jag
facket och sa vad jag tyckte och att det var baske mig deras skyldighet att hjälpa mig.
Om de inte gör det så ska jag gå ur facket. Jag har en lön som är 4-5000mindre i månaden
än vad min man får. Han är med i Metall och jag i kommunal. Trots att jag tjänar så mycket
mindre än han så betalar jag några hundra mer varje månad i fackavgift  till Kommunal mot
vad han betalar till sin. Jag kan spyyy!! Så arg blir jag! Nu ska jag ta och lura på något helt annat.
Jag är ju ledig så jag kommer inte att ägna jobbet en minut av mitt liv! Om lönen kvarstår så
tänker inte göra mer än hälften hädanefter för jag har inte betalt för mer! Nu ska jag spela en
låt som passar mig i dag!
Ha dè

Kommentarer
Postat av: soffie

fy tusan vad orättvist det är å att inte man kan få mer lön,

jag är lärare å jag ropar inte direkt tjohooo av glädje när jag öppnar lönekuvertet,

himla passande låt;O)

2009-04-16 @ 19:29:03
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Låten säger vad man känner. Och lönen kan ju vara en sån sak att man kan känna sig förbannad. Fackavgiften är hög i kommunal....när jag sa ifrån så tyckte dom att jag hade råd att betala... men jag är inte med nu i facket längre.

Det är orättvist här i livet.

Kram ingrid

2009-04-16 @ 19:58:10
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: tess

Vår vind e hemsk... jag har bara bott här ett år så de e inte mina grejjer... de behövs slängas massor. Idag får vi slänga iväg en del i alla fall men de e mycket kvar. HUGA va han har ställt upp...



Jag är en sån som kastar ja.



Jag bor i Krisitnehamn men är från Degerfors från början.Knappt tre mil emellan. //Tess

2009-04-17 @ 09:29:08
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: anna

Jämlikhet mellan könen har kanske inte kommit så långt som vi trodde.Det är ju ett faktum att typiskt manliga arbeten är bättre betalda än typiskt kvinnliga arbeten.

2009-04-17 @ 12:33:01
Postat av: anna

Jämlikhet mellan könen har kanske inte kommit så långt som vi trodde.Det är ju ett faktum att typiskt manliga arbeten är bättre betalda än typiskt kvinnliga arbeten.

2009-04-17 @ 12:33:50
Postat av: marie

ja, ibland undrar man varför man sliter så på jobbet...

2009-04-17 @ 16:57:51
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: soffie

ha en toppenkväll,

2009-04-17 @ 20:03:52
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0