Nu är jag här igen!

Vill härmed berätta att honom jag berättade om i ett tidigare inlägg har somnat in.
Mycket tråkigt bara 43:e levnadsåret och 5-6veckors sjukdom. Jag har ingen lust
att skriva någor mera om honom för det känns så personligt.
Ja, nu var det sagt.

Nu till det roliga!

Jag tog och for söderut med familjen torsdagen 26/6 vi brakade iväg mot Dalarna.
första stoppet var i Borlänge vid Paradisgrillen.

Rätt festligt va?

Sedan fortsatte vi genom både Ludvika och Grängesberg mot
Vättern. Alltså mot Örebro. Vi gjorde ett stopp vid Brahehusruinen.


Otroligt vackert!
Vi for vidare mot Motala där vi bestämt sedan tidigare att stanna
över natten. När vi närmade oss Askersund så föreslog jag min
man att vi skulle stanna till en stund och se på
Classic chevy club of Swedens träff och se om vi kunde hitta
solgudinna som jag visste skulle vara där.
När vi ska svänga in
mot Askersund så ser vi en stor gul helikopter parkerad alldeles invid
 vägen, skojigt tyckte vi och tänkte inte mer på det!

Solgudinna & jag!

Vi hittade solgudinna och vi pratade
 lite och kollade bilar. Sedan tyckte vi det var dags att köra
till Motala. När vi går mot uteserveringen så är det någon som säger:
-Men hej är ni här??? Då var det en helikopter sjukvårdare och pilot
hemifrån! Jodå det var deras gula helikopter vi sett! Det var lyckat!
Venus choklad i Askersund hanns aldrig med! Vi fortsatte mot
nästa spännande ställe på färden, Motala. Där skulle vi träffa
Anna som jag inte träffat sedan dagen vi gick ut 9:an 1982.
Hon var sig lik,verkligen!

Anna

Vi fick kontakt igen på facebook i våras!
Vi fick låna Annas systerdotters lägenhet över natten.
Vi alltså Anna och jag blev sittande på balkongen med
kaffe och surrade till klockan var två. Det var mycket
som vi skulle gå igenom!  Allt som hänt både henne och
mig och alla vi känner, det tar sin tid! Vi har lovat varandra
att vi ska ses igen, snart!

När vi packat oss ur lägenheten och sagt hejdå till Anna och hennes mor

så gick vi på motormuseet i Motala. Det är helt fantastiskt trevligt att
besöka.

En motorcykel för fotografering!

Så här såg vagnen ut som jag hade och liften också förresten!

Många,många saker att titta på!

Jag har varit hit för två år sedan men kan gå flera gånger!

 Vi åt lunch på Vetternmagasinet och sedan fortsatte vi mot vårat mål
Ronneby! Vi hade minisvit på Ronnebybrunn!
Vid framkomsten så var det grillning på Terassen med Cadillac Automobile club
!
 Mycket trevligt!

Terassen var full av olika klubbar och även privatpersoner!

Bild från matsalen på Ronnebybrunn. Fönstren på andra sidan ser man
vårat rum!

Hela lördagen ägnade vi åt Nostalgia festivalen!

Vill ha! Till salu men min man tyckte den var för dyr 34,500kr

Som alla vet så är jag Opel nörd och just denna årsmodell!


My dreamcar Cadillac Eldorado Biarritz 1958
Sista årsmodellen när Cadillac Eldoradon hade en egen Kaross!

man ska väl för ordningen även nämna att Ronnebybrunns parken
är en enormt vacker och naturskön.

Nu har jag visat lite av det!

Allsköns fordon fanns att se denna dag!

Vill ha! Mycket fin mack och caddy-59!

En fin mjölkbil från tiden då det begavs sig!

Hela dagen gick åt att gå omkring på marknad och bland bilarna!
 Kvällen var det clubmiddag med trerätters god mat!

Här ser vi några trevliga klubbmedlemmar som vi umgicks med!
Vi fick även 30 årsmärket! medlemmar sedan 1977, inte illa!
Ungarna hade tillgång till poolen vilket var mycket uppskattat!

Vädret som alla vet var VARMT!
På söndagen så bar det i väg till Karlskrona och veteranbåtdagen där!

Massor med båtar i havet denna dag!
Veteranbils rally och biluppställning utanför Marinmuseumet.

Utanför Marin museumet!

Bilar,bilar och mera bilar!


Kolla dockvagnen!

Årets bil 2009


Sveriges första Ubåt Hajen byggd 1904
Massor att se även få komma ombord på minsvepare och liknande
fartyg. Inne  var det ur stort som helst!

På bilar kallas det huvkråkor men på skepp galjonsfigur!
Ett helt rum fullt!

Massor med fullstora dockor med tidsenliga kläder.

Mycket trovärdigt gjort med ljud illustrationer.

Ja som ni förstår var det mycket mycket mer men jag sätter inte in fler bilder!
Efter denna trevliga dag så var det dags att åka till campingen där vi hade
stuga! Dragsöcamping
Fantastiskt fint med havet som närmaste granne!

Här är våran stuga!

Vi gjorde en sväng med en rundtursbåt en dag!

Fantastiskt vacker skärgård i Karlskrona!


Ett besök på Albinsson & Sjöberg hann vi med också!

Ett litet och mysigt museum!
Vi for vidare till Västerås efter några dagar för att invänta Powermeet!
Vi bodde i en mysig liten stuga på Björnön!

Våran lilla stuga!
Mälaren på gångavstånd med bad för barnen!

Sedan i slutet av veckan så blev det 2 dagar på veteranmarknad
och kvällar och halvanätterna var vi nere i stan och kollade bilar!

Där såg jag och hejjade på solgudinna igen, skoj!

Massor med fina bilar på fältet!

Det sägs att det var 10,000 bilar på fältet i Västerås, otroligt!

2 korv med bröder! Ungarna köpte dessa hattar på marknaden!



Söndagen innan vi for hem så gick vi på flygmuseum!

Trampflyg!

Huvva vad jag skulle vara rädd i denna helikopter!
Ja det var i korta drag vad jag pysslat med de senaste dagar!

Må gott alla!


Kommentarer
Postat av: vivan

Vad flitig du varit med kameran..tack för att jag fått följa dig genom stora delar av Sverige!

Nästa helg har vi "Allcar bike meet" här i Askersund!

Vi är bjudna på "snut träff" SNUT..vet inte vad det står för men kan ta reda på det! De kör motorcykel...det vet jag! Och de har sitt tillhåll ute i våran by...så det blir grillning och sång och musik!!!

Tråkigt med kamraten,förstår att det känns tungt!

Hopas du känner dig bättre!

Ha det så underbart gott!!!

Kramen!

2009-07-09 @ 08:41:23
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: marie

wow, vad många snygga bilar du har fotat.

fin semester =)



tråkigt med din kamrat=/

2009-07-09 @ 08:56:01
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: soffie

sorgligt för din vän så kort liv vila i frid ,

men å va roligt att följa med dej på din tur vilka vackra bilder å va roligt ni hade det,

kram

2009-07-09 @ 09:39:22
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: raskan

de va ingen dålig blogg du starta upp med...

Bra att du är tillbaka....

Gillade den gamla båten där ute på sjön i trä...svag för sånna ja..:)

Som vanligt kanon bilder.....

kraaaaaam

2009-07-09 @ 14:02:54
Postat av: Ingrid

Det var många fina bilder på otroligt många fina bilar. Vilken resa ni har gjort. Kul att ni träffades på riktigt du och solgudinnan.

Härligt att du är tillbaka.

Kram Ingrid

2009-07-09 @ 20:25:01
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Tråkigtm ed vännen din. Oj..Oj här har det tagits bilder högt och lågt.Jätte trevligt..en riktig härlig Sverige upplevelse med dessa kort. Kram Madde

2009-07-10 @ 08:39:55
URL: http://toffelmorsan.blogg.se/
Postat av: anna

Du ser ut att ha haft en fin semester,en massa sol och snygga bilar.

Själv börjar jag min semester i dag,inte en dag för tidigt,har längtat i flera veckor nu.Vi ses när jag kommer hem,startar i morgon med första färjan.

See ya!

2009-07-10 @ 10:36:33
Postat av: marie

vända på dygnet ja.....ungarna är inte att få i säng nu =/

2009-07-11 @ 10:55:16
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Mita

Det var inte dåligt vad ni hunnit med!



jag har ev ett uppdrag till dej, kommer på mail.

Ha det gott / Mita

2009-07-13 @ 10:34:31
URL: http://ullabita.blogg.se/
Postat av: Mita

Hallå där lilla frun, det var bara ett litet krux med det där......

Du har inte lämnat din mailadress hos mej....=)

Skicka den så kommer förfrågan uppdraget, puss på dej / Mita

2009-07-13 @ 22:17:22
URL: http://ullabita.blogg.se/
Postat av: Kickan

Fina bilder! :)



Raskans dotter kickan :)

2009-07-14 @ 00:49:12
URL: http://kick86.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej!

Börjar med att beklaga sorgen, det var alldeles för tidigt.

Vilka underbara kort och så mycket ni har hunnit med. Det ser ut som ni har varit ute i en månad minst.

Ronneby såg inte dumt ut. Vi som har så nära har aldrig varit där, men så är det ofta.

Ha det gott.

2009-07-14 @ 22:49:37
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: marie

gurkan gick inte så bra i växthuset denna år.

beror nog på för mycket gödsel i jorden =)

2009-07-16 @ 19:50:37
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0