Helgen och hela veckan.....

Jag har inte gjort något alls denna helg.
Jag var bjuden på bröllop men tackade nej.
Kändes inget vidare att gå när man inte mår bra.
Vi hade grillkväll med jobbet men även det sa jag
nej till. Det är fyra dagar kvar att jobba och jag tänkte
kämpa mig igenom dem så det är onödigt att vara ute
på något extra då.  Så skrev jag på söndag.

Ja även denna semester börjar konstigt.
Jag fick reda på att en klasskamrat till mig på högstadietiden
har fått cancer och det finns inget att göra, det går otroligt fort
för c:a 1 månad sedan fick han reda på det och nu ger de honom
endast veckor att leva..... märkligt. Ska denna semester börja
som förra. Två goda vänner avled ju i fjol sommar så just nu
känns det rätt segt.

 Inte tycker jag heller att det var så särskilt
trevligt att läsa om Stureby händelsen. Tänk vad fort man kan
förstöra livet för tre familjer. Denna stackars Therese som inte
ens hann fylla 16år. De båda misstänkta som inte hann gå ut nian
och deras hela familjer med föräldrar och syskon, vad händer
med alla dessa människor?? Internet... ett sett att uttrycka sina
åsikter med bloggar ,chattforum och liknande. På ett par
dagar så fanns både namn och bilder på alla tre ungdommar
och diverse mer eller mindre hot mot de misstänkta, jag tycker
det är en ruggig utveckling. Jag funderar också på hur ska man
kunna lära människor att vara rädda om varandra.

Jag var till läkare förra veckan och tog prover och fick remiss
till röntgen så idag ringde jag dem och kollade hur lång vänte-
tid de hade....13 veckor!!! Ja sa jag då är det att hoppas att jag
inte är dödssjuk då för på 13 veckor hinner man ju både dö
bli begraven och bortglömd på!!!


I kväll var vi på onsdagsfika på ett jättetrevligt ställe som heter
Ovikens ost kan jag verkligen rekomendera! Jättemysigt ställe
med gott fika!

Nu ska jag göra en arbetsdag till och sedan 5 veckors SEMESTER!!!
Nu behöver jag det!

Nu så får det vara bra för idag!
Sköt om er!
Ha dè

Vildskinn! Sept-08

Kommentarer
Postat av: Mita

Du har helt rätt i att det hinner hända mycket på 13 veckor, men en sak är galet fel......

Dej glömmer man inte på 13 veckor inte ens på 13 år.

Tror faktiskt inte att du går att glömma över huvud taget.....om man inte blir senil förståss och det kan ju kanske hända på 13 veckor.



Ha en härlig midsommar och en underbar semester.

Kram / Mita

2009-06-18 @ 00:40:02
URL: http://ullabita.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Du får ha en härlig semester. Kram Madde

2009-06-18 @ 09:45:07
URL: http://toffelmorsan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha en riktigt bra midsommar och en helt underbar semester. Det är du värd. Vi hörs kram Christina

2009-06-18 @ 20:33:23
Postat av: Christina

Hoppas du får en riktigt bra midsommar och en helt underbar semester. Det är du väl värd. Kram Christina

2009-06-18 @ 20:35:41
Postat av: soffie

men guu va tragiskt usch finner inga ord mer än att jag hatar cancer å orättvisor,

GLADMIDSOMMAR

trots allt elände,

kram

2009-06-18 @ 23:04:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: raskan

*TREVLIG MIIIDsommar***

Jag hoppas att dion semester blir bra io att de kommer nån slags värme...

kram

2009-06-19 @ 18:04:26
Postat av: marie

nä, vad tråkigt med din klasskamrat, tragiskt.

måste vara jobbigt för dej.....många tankar som flyger runt.

och tråkigt att behöva vänta så många veckor på en röntgen, är det för att det är sommar, som det går på halvfart i sjukvården =/



håller tummarna att det blir badväder när du har semester....det behöver vi både stora och små.

2009-06-20 @ 11:47:46
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Tråkigt att höra att du inte mår så bra.

13 veckor var en lång tid att vänta på att få bli undersökt. Hoppas att det inte är så allvarligt.

Tråkigt med din klasskamrat och hemskt med händelsen med den unga tjejen som dog bara 16 år, man kan undra vad ungdomarna tänkte på eller tänker nu.

Du får ha en trevlig midsommar.

Kram Ingrid

2009-06-20 @ 15:22:50
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Mia

Fy så tragiskt med alla dessa händelser...men jag hoppas ändå att du får åtminstone nåt positivt av din semester....

2009-06-20 @ 18:20:20
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0