Andra advent!

image105

Jaha, då var årets julmarknad till ända. Tre dagar sträcker den sig, och det behövs. Fanders vad stort det är.

Kolbullar, älgburgare, grillspett, laxstutar, ost, nymalet kaffe, choklad, buljong, glögg, smidesföremål, smycken, knivar, näverslöjd, keramik, handmålat porslin, tavlor, böcker, dockor, måttbeställda skor, handgjort papper, örtkosmetik, julprydnader, troll, änglar, tomtar? Och allt är till salu!
För att inte tala om alla ostar, Grynost och rörost och allt som hör julen till. Knäck, ischoklad och hjortronpraliner. Glögg i alla former. älgglögg och blåbärsglögg tex.

Det är runt 200 försäljare och allt ska vara hemgjort till 20.000 besökare.

Ni som inte förstår vad jag pratar om eller vill ha mer information kolla hemsidan www.jamtli.com

Detta ställe rekomenderas året runt. Vill man se anrika Cafè slalom som låg på Frösön finns det här numer.

image106

Alla bilder från Jamtli har jag tagit från deras hemsida!

Jag har jobbat idag och det är snurrit på min arbetsplats och jag blir lätt bränd i kanterna sådana gångerj ag ligger illa till ibland. Jag glömde helt bort Bvc tiden andra gången på kort tid och jag som inte ens ägt en kalender eller vad det heter och nu glömmer jag bort det jag skrivit ned till och med.

Jag var så inne på att min chef skulle kontakta oss idag för att diskutera uppkomna situationen, men inget!

Hon och jag hade fått samma information i fredags men hon reagerade inte nämnvärt, medans jag gick på högvarv för hur ska man lösa detta under så kort tid tänkte jag! Men det blev annat i eftermiddags. Så nu är bollen i rullning kan man säga. Jag tänker inte gå in på vad det rörde sig om utan hur jag reagerade.


image108

Jag tror att det ska brinna i skallen på mig sådana här
gånger och får man tag i chefen just då? Nä naturligtvis inte, och ännu mer stressad blir jag. För jag vet att min chef kommer att reagera som mig när bilden står klar för henne. Jädrar vad detta är ledsamt för alla!
Jag tycker så synd om min chef för hon är så himla stressad så det är inte sant! Kan aldrig vara bra detta tempo? En grej och jag känner mig sönder stressad, tänk hon som är i detta läge hela tiden!

Nu är det inte långt till jul!
image110
Gud vad det är mycket att göra innan man kommer dit!
Det brukar bli jul hur illa i tid man än ligger!


image111
Tomten kommer och Kalle och hans vänner!

Allas vår Karl-Bertil Jonsson!

image112
Vilken kille och vilken saga, helt underbar!

Nä, nu är det nog dax för kojjen om man skall orka en dag till!

Ta vara på er så kommer en morgondag!
image113



























Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! vilken härlig julmarknad du har besökt.Jag orkar inte med att trängas med människor så ingen julmarknad i år.
Nää du,här finns ingen snö,allt bort regnat.
Ha det bra

2007-12-11 @ 13:10:43
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: raskan

nää ja va inte på JAMTLI ja orkade inte eller måste man de för man bor i jamtland?...karin hade vart dr de vet ja....o ja 20 000 till men inte jag
köpte du nått då?? TUNNBRÖD??
ja som ska baka te helgen...:-p

2007-12-11 @ 20:58:04
URL: http://raskan99.blogg,se
Postat av: Gunilla

OJ vilken stor julmarknad, måste vara mysigt.....Och så mycket hemgjorda saker....Hade nog åkt dit om det inte varit så långt....Ha en bra morgondag.....

2007-12-11 @ 23:28:09
URL: http://ganilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0