Göra slut!

Nu har jag ett nytt ämne att fundera på. Att bryta upp från ett förhållande, kan man göra det utan att den andra blir sårad och känner sig dumpad? Jag vet inte. Det finns människor i min närhet som är inne i ett sånt tillstånd just nu. Var inne på en sida om sådana grejjer och där var det en man som i ett års tid funderat på skilsmässa. För tre veckor sedan berättade han detta för sin fru som blir hysterisk och ledsen så fort det kommer på tal. Ett svar som mannen fick av en annan på sidan var att dett beslut har du gått igen i ett år medans din fru bara haft tre veckor på sig, alltså 49 veckors försprång för honom! Inte konstigt att de inte är i fas. Visst är det så att när man kommer dit hän att uppbrott kommer till tanken så säger man inget utan funderar själv fram och tillbaka.

En annan jag vet om mådde han tjyvtjockt i ett antal månader magen var i olag och han blev inbunden och tyst. När sambon frågade om det var något som tyngde honom eller om han träffat någon ny så förnekade han det bestämt. Deras förhållande var en 5 år gammalt, så de bör ju ha känt varandra skapligt. Hon bad honom att var det något måste han berätta för henne, vad det än kunde handla om. Någon månad senare, satt de och prata när han plötslig talade om att han omedelbart skulle flytta för han träffat en annan kvinna, som han ville leva med. Henne träffade han i samma veva som han började må dåligt. Även om han inte visste ut eller in då, så skulle han ha huggit på hennes uppmaning att prata. Då kanske inte hon sedan känt sig så dumpad och sårat, utan även hon har kunnat gå vidare. Ofta fastnar man i det kränkta tillståndet ,man ringer och attackerar den andra med anklagelser och bittra ord. Man känner sig dumpad och ifrågasätter hela förhållandet. Det tar sig ut i irrationella beetende som man sedan får ångra. Ja, jäklar jag kanske skulle bli samlevnadsexpert!!

Nog om relationer, tänkte jag säga men det var innan jag hade kontakt med en polers!Hon var less på sin sambo för han sa en sak och resultatet blev något helt annat och detta hände alldeles för ofta!

Jag ska ha matgäster ikväll så jag hade tänkt plocka lite och grejja med maten, vad händer? Jo min man letar sin mössa som han letar vareviga vinter, lägger bort den själv och inte i garderoberna, näädå precis vart som helst och helt utan logik. Vi har bott ihop i 11 år nu, och varenda gång vintern kommer letar vi just den här mössan. Jag har bett att få lägga undan den så jag vet vart jag ska gå när det är dax. Men inte! Han kan själv! Nu har hallen förvandlats till en krigszon kan man tro, själv har han gått ut, och nu kommer han banne mig inte in förrens till middagen. Ungarna ska ha diverse från vinden ( snön kom igår, ju) det är blött på golvet överallt för de kutar in och ut med dojjerna på även mannen!. Är det konstigt att man längtar bort någon gång!

Nu ska jag plocka så det går att i första hand ta sig in genom ytterdörren och sen får vi se vad jag hinner!
Hejsan svejsan!

image56

Kommentarer
Postat av: Undrande!

Kära samlevnadsrådgiverskan, min man förstår mej inte, är kvinnor från Venus och män ifrån Mars?
Kommer de nånsin ner hit till jorden och hämtar tillbaks männen till Mars?
//Tacksam för svar!

2007-11-10 @ 23:50:10
Postat av: blogginnehavaren

Nä, risken är förödande stor att vi kommer att få dras med dessa marsianer lång tid framåt!

2007-11-11 @ 00:07:53
Postat av: Nyfiken bloggläsare!

Åh gud hjälpe oss!!;)

2007-11-11 @ 00:11:11
Postat av: Marie

Hej, halkade in på din sida och nu måste jag få veta vad den sidan du skriver om heter, den om handlar om att bryta sej ur förhållande osv.
Kram

2007-11-11 @ 16:28:00
URL: http://mariesandrahem.blogg.se/
Postat av: raskan

jaha marie hittade hit hon med henne slipper man aldrig hahahahahaha.......

prata med Nickan hon kan allt om förhållanden jihaaaa

2007-11-12 @ 10:53:07
URL: http://raskan99.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0