Livet som försäljare!

image46

En ung kille från en by I Norra Norrland flyttade till Stockholm
och gicktill ett stort köpcentrum för att söka jobb.

Chefen för köpcentret undrar: "Har du någon säljerfarenhet?"

Killen svarar: "Nååå, jooo, nok har ja jobbat som säljare hemma I
skogarna."

Eftersom chefen tyckte killen verkade trevlig och framåt bestämde
han sigför att anställa honom.
"Du kan börja I morgon bitti" sa han till killen. "Jag kommer ner
efter vihar stängt imorgon kväll och ser hur du har haft det på din första dag."

Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända. Efter
stängningsdags kom så chefen ner som han hade lovat dagen innan.

"Hur många affärer gjorde du idag?" frågade chefen.
Killen svarade: "En."

Då blev chefen lite fundersam och sade "Bara en!?
Våra försäljare brukar normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag.

Hur mycket pengar rörde sig affären om?"

Killen svarade: "1 911 138 kr."

Chefen blev mycket överraskad och sade: " 1 911 138 kr!!! Vad sålde du dåtill honom? "

Killen svarade: "Först sålde jag en liten metkrok. Sedan sålde jag
enmellanstor metkrok. Därefter sålde jag en stor metkrok. Sen blev det ettmetspö. När jag sedan frågade vart han skulle fiska någonstans svarade han att han skulle åka ner till kusten. Då sa jag att han skulle behöva en båt,så vi gick ner till båtavdelningen.
Jag sålde honom den stora Baylinern med dubbla motorer. Därefter visade detsig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten, så jag tog medhonom till bilavdelningen och sålde honom den där 4-hjulsdrivna ChevroletTahoen.

Chefen, som nu var I chocktillstånd sade... "Så du menar alltså att en killekom in för att köpa metkrok och du lyckades sälja honom en båt och enbil?????"

Då svarade killen glatt: "Nej, nej! Han kom in och skulle köpa
tampongertill sin fru, och då sa jag att han lika gärna kunde åka och fiska, eftersomhelgen ändå skulle vara förstörd!"


image44


 

image45

 

 


Kommentarer
Postat av: Smickran

Hahahaha den var rolig!!
Vill härmed kungöra att jag slutat att spela på trav!! Fr o m idag!

2007-11-07 @ 22:20:25
Postat av: Blogginnehavaren

Men varför då? Hade du inte flyt...eller! HAHAHAHAHA Fast man ska väl lägga av när man är på topp!

2007-11-07 @ 23:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0