November helg.

Nu har det varit helg igen. Fredagen hade vi utbildningsdag hela dagen. När vi hade kommit halvvägs på den förmiddagen så vibrerade mobilen i fickan och någon från ett riktnummer som jag aldrig blir uppringd ifrån ringde två gånger. När jag på lunchen ringde upp nummret svarade ingen! Gud va jag blev nyfiken.. vem kunde detta vara? När lunchen var nästan över provade jag en gång till och då svarade "A" min norska vän från Sverige. alltså hon bor ju numer i Norge men är svensk.
image74 image75



Hon hade kommit hem för hennes mormor fyller 90 år den här veckan som kommer! Jabba va kul! Hon undrade om min syster som fyller år den 25/11 var ledig söndagen. Jag skulle kolla saken och återkomma.Jag ringde min syss och kollade även vad hon önskade sig, men det visste hon inte. Klart hon var ledig när hon fyllde år!! Vi bestämde att träffas på parkeringen hos min syster klockan 12.

image77



Lördagen fick bli en inköpsdag, present till min syrra och mat och någon julklapp oxå. På söndag morgon får jag så ett sms att nu visste hon minnsan vad hon ville ha. En röd julstjärna på ica kvantum för 14.90 och en dörr krans för 79:- svaret mitt var: Försent!

image78


När vi strålade samman jag och A och hennes kille K-W fra Norge så fick syro värsta överraskningen! A brukar komma hem på semestern på sommaren och till jul, inte så här i november hur som helst!
Bor c:a 140 mil härifrån, så man åker inte hem hur som helst!Kulans att överraska, även om hon inte blev så överraskad av mig direkt! Jag hade köpt en huvtröja så dörr kransen får hon köpa själv! Vi var nog där i nästan tre timmar sen for jag hem och då gick barnen in de hade kört mini skoter och åkt kälke i snön in.
image73
Då kom jag på att jag skulle klippa dem! Sagt och gjort båda har fått en genomgång av frisyren och en dusch direkt på det! När de var klar bjud jag familjen på lasagne, inte dumt alls faktiskt! Nu går tvättmaskinen för högtryck, skol och dagisväskor fylls för att klara en ny vecka igen. Otroligt vad kort en helg är det är inte sant. Nu ska jag hänga tvätt och sen är det nog lådan som gäller om man ska klara en vecka till!
Hejsing svejsing!

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej på dig!vilken härlig helg du ser ut att ha haft.Men helgen går på tok för fort,fast bra på ett vis,vi kommer närmare våren och sommaren :-)
Ha det bra

2007-11-27 @ 11:06:23
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0