Som alla ser kom inläggen i fel ordning!

Fast vad gör det! Man kan börja med texten och kolla musiken sen. Jag tycker Noice låt har så bra text."Du lever bara en gång och den gången är nu. Det är bara en som vet hur det ska levas och det är du." Det skulle vi alla tänka på och göra det bästa av våra liv. Undvika bitterhet och avundsjuka till exempel, och andra negativa tankar. Det tar bara en massa energi från en som man kan behöva till annat. om vi alla tar ansvar för vårat liv skulle alla må bättre.

Detta har jag lärt mig förstå ännu mer här på bloggen. Här finns människor som gått igenom mycket sorg och smärta, men ändå kan se det ljusa i livet. Många har kroppslig smärta, arbetsskador, utbrändhet och andra problem. De har inte bara sin smärta att kämpa emot, utan också samhället.
image63
Jag läste en blogg i veckan som var. En kvinna som har kronisk värk i kroppen, anses numera frisk av en läkare som ej överhuvud taget sett denna människa, vad grundas sådana beslut på? Vad blir kontentan av detta beslut? Jo, hon är för frisk för att få sjukpenning och för sjuk för sitt jobb. Skulle hon säga upp sig och gå till arbetsförmedlingen skulle deras bedömning troligaste bli att vedebörande är för sjuk för att jobba, snacka om moment 22 för då är det plötsligt ingen som behöver betala ut någon ersättning. Vad ska man då leva av?

Om man nu inte har en maka/make som kan försörja en?

Såg något av Svts samhällsprogram typ Uppdrag granskning om just detta. Mitt råd är kolla upp noga allt innan något som helst beslut tas så man inte drabbas än värre. Detta är helt galet och varför man aldrig rättar till dett kan man ju bara spekulera om. För det är oförsvarbart när det är samhället som slår undan benen för sina invånare, för det är ju faktiskt vi som är samhället! Vi måste vara mer någa vem vi sätter att styra landet och kommuner. När ett sätt att jobba som ovan blir så tokigt så måste det rättas till fortare än vad som idag sker.

Vi måste oxå få de som bestämer inse att alla människor faktiskt inte kan jobba heltid hela arbetslivet och att sjukskrivning inte är ett sätt att komma undan och vara ledig. Man hamnar utanför när man är sjuk. Gemenskapen på arbetsplatsen, osv. Man har betydligt sämre ekonomiskt, detta gäller även de som är arbetslösa. Kan allt våld som vi ser i samhället idag vara en reaktion på att vi segregerar samhället allt mer. Bara de som tjänar väldigt bra, som oxå har det bra? Är det så vi vill ha det?
image62
Var rädda om varandra!
Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: En annan Evert!

Haaallojj!
Jag var på krogen igår och såg en annan av dina idoler, tänkte be att få ajtografen av han till dej man jag tror att han nog hade bedövat sina sinnen för mycket för att hålla i en penna!

2007-11-17 @ 19:24:43
Postat av: Unga fröken!

Men du helt ärligt så såg inte jag att det var en fel ordning här...tur att du skrev de eljest hade jag inte märkt nåt:)

2007-11-17 @ 19:35:43
Postat av: Bloggaren

Vem, Vem träffade du? Måste få veta det! Var det kul på krogen? vilken krog? Må gott!

2007-11-18 @ 19:28:53
URL: http://opelnickan.blogg.se
Postat av: Just another Evert!

Vi såg `n L.Persa!
Ja det var attans så roligt att få komma frampå lite.
Twain vare!
Gulla

2007-11-20 @ 21:31:56
Postat av: Bloggaren igen!

Men gud hälsade du i från mig?

2007-11-20 @ 23:28:38
URL: http://opelnickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0