Elände...

Varför slutar alla bra arbetskamrater? image8Under 10 år har jag varit på mitt nuvarande arbete. För än en gång i ordningen slutar en toppensnäcka! Ni skulle höra henne skratta! Jag har aldrig förr träffat någon med ett så smittande skratt! Jag ser henne som en mentor, kanonduktig! Väldigt kunnig, hjälper gärna till. Lyssnar och försöker komma på något som blir bra. Det är bara att gratulera det nya jobbet, får en medarbetare utöver det vanliga! Att folk som byter jobb får man väl se som ett friskhetstecken. E slutar av samma anledning som jag stannar, kan vara så. Alltså arbetstider, jag gillar mina, på grund av min livssituation, E är i ett skede av livet och andra arbetstider passar henne bättre. tror jag! Trist är det för vi går miste om så mycket kunskap, men livet är sånt! Lycka till och hoppas vi hörs även i fortsättningen!
image9

Vad ska jag säga mer? Jo imorgon har jag  styrelsemöte i bilklubben, kan bli skoj! Har lite att dryfta om fram till årsmötet.

HAHAHA idag gick en älgko på gångvägen framför dagis, henne skjuter ingen! Även utanför jobbet brukar hon hålla till, smart brud! Har blivit halvtam fast tar ingen kontakt med folk, men är inte rädd!

Håller just nu på att lyssnar på P3 Dokumentär, vilken bra programserie ligger på webben så man kan lyssna när man vill! Passar mig som gillar nostalgi. Här finns allt från Norrmalmstorgsdramat på -70 talet, till dagens problem som myten mödomshinnan, lyssna, skiitbra!

Har haft det jättejobbigt idag och det har inte lättat! Den store krönikören Per Orvegård som skriver i LT varje måndag hade förlagt sina biljetter till teaterföreställning som, vad jag förstår skulle gå avstapeln i helgen som var. Det framgår inte om han hittade dem, så nu vet inte jag om får vänta ända till måndag för slutet på historien. Jag kanske mejlar och kollar hur det gick. Vi får se hur det går. Stackars Per!
 
Något skoj då helt utan  att ha med detta att göra! Mats Hurtigh och Patrik Zackrisson tog hit en av våra största underhållare genom tiderna BOSSE PARNEVIK! Hur kulit som helst.. javisst det är klart att jag var där! Skulle aldrig velat missa hans sista show!! Apropå Mats och Patrik, hur kan de hinna allt, de är också helt galet bra! Inte missar jag Stadsgården ,på yran... nä aldrig! Mats lyssnar jag på när han är på radion.

Nu ska jag ägna mig åt att lösa brott och mord, på tv förstås! Puss och kram hela dan!

Kommentarer
Postat av: raskan

blogga på morsan hahahaha

DU har blivit utmanad....
gå in på min sida o glo

2007-10-26 @ 10:37:22
URL: http://raskan99.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0