Hur hänger allt ihop?

Hur kommer det sig att jag skaffat en blogg? Ja, det kan man undra.

Jag började med Stayfriends, någon sida om skolor man gått, hände nada. Då kom frälsaren Facebook, alla talade om den. Jag blev inbjuden, och började skapa sida. Därefter kom INGET, varför undrade jag. Jo nu har jag kommit på det! Jag har bott i Jämtland hela mitt liv, har aldrig studerat på annan ort. Ej heller reser jag, så jag träffar ju inga människor som jag kan ha snackat med! Hur dj..la trist blir det inte då! Alla på min Facebook är ju för bövelen mina kompisar jag umgås med idag. In på sidan och inget dag heller!
 
Har en del vänner som bloggar och då kom jag på det, måste vara min grej! Jag styr ju när det ska hända, Grettans! Ja, apropå resor. Jag har av princip aldrig varit utomlands, ja möjligen kan jag drista mig att ta en sväng till Norge eller Finland om någon bilträff infaller där! Annars har jag kunnat njuta av exotiska upplevelser här hemma, samt slippa alla konstiga,stora, skrämmande kusar!
 På 1970 kom pizza till östersund, 1980 talet kunde man inmundiga kinamat, häftigt! Numera går det att få både mongoliskt och Thailändskt. Letar, finner man sandstränder här oxå. Nu har jag fått det varmare här, tack vare den globala uppvärmningen, så mig går det verkligen ingen nöd på!

Jag tycker därimot att det är lite tråkigt att jag är född fel tid pga omständigheter som jag inte rår på! Skulle vilja ha upplevt 1950-60 talet i Amerika, helst, men Sverige har nog funkat oxå. Vilken musik, vilka bilar, vilka motorcyklar! Tänk bara på " Sista natten med gänget" Tusan va häftigt att ha "Why do fools fall in love " med Frankie Lymon i öronen när maffiga V8:or glider förbi. Min barnsliga förtjusning för fordon blir bara värre med åren, numer innefattar den även Europeiska fordon från -60 talet. Min familj har kalendern full med allsköns träffar som man bara inte får missa hela sommarhalvåret! Jag och min vän A. sitter i styrelsen för en lokal veteran fordonsklubb, där vi är ansvarig för evenemangen och hela sommaren har vi åkt runt i på olika sommarcafér och även åretrunt fik. Mellan 50-88 bilar och som mest 225 pers,på ett och samma ställe. Helt otroligt! Nä , nu har jag surrat nog för idag, ska fortsätta i morgon. Natti natti! Älska dina ovännerimage2

Kommentarer
Postat av: Sprickan!

Ja nuuu har b-loggen kommit igång! Skynda att skriva nästa inlägg!

2007-10-19 @ 23:28:10
Postat av: raskan

JIHAAAA...nu är den igång....bloggen
kanon skrivet fan du e som gjord för o blogga
helvete vet du de snöar här i Ringsta...
skit oxe...
kram

2007-10-20 @ 09:23:06
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: En snart fd arbetskamrat

Vilken juste blogg du har. Jätteroligt att läsa.

Livet är ibland omvälvande på många sätt. Och det är som du säger livssituationer påverkar våra val.
Jag hoppas vi får chans att skratta ihop flera gånger och att kamratskap inte endast behöver hänga ihop med arbete.
Jag kommer att sakna vårt samarbete, så bli inte brydd om jag slår en signal. Bamsakram E.

2007-10-23 @ 19:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0