Loppisar och veteranmarknader!

Ja, just dessa evenemang gillar jag! Inte för att fynda eller tro jag ska kunna finna något värdefullt och få vara med i tv:s Antikrundan eller så!  Närå mycket enklare än så, På dessa tillställningar får jag se människor med mera rat och elände än jag har dragit på mig! Jag har banne mig bara skrot, allt är skrot. Att få se dessa fara runt och försöka pracka på folk gammalt skräp, som innan de kom dit inte visste att de behövde är underbart!

  Ungarna blir helt loss, de kan lägga pengar på trasiga saker bara för det är så billigt! Själv hittar jag sällan något, inte till mig själv, utan ungarna och min käre make.

När vi far på dessa marknader, brukar han i bilen dit berätta vad han är på jakt efter, och i många fall hittar jag det oxå, fast det måste tydliggöras att det alltid rör sig om bil eller motorcykeldelar, inte roligare än så. Jo, förresten kan han överraska och då ska jag leta litteratur om dessa fordon, eller ve och fasa om andra världskriget. .  Idag var en sådan dag stänklappar till Taunusen ( lille herr Ford) och en mastodont bok om LuftWaffe på Engelska, och 100 år med Harley-Davidson.

Apropå ve och fasa, har fått en överdos i detta ämne. Jag har sett  varenda dokumentär och film och serie i detta ämne, så jag tror och blivit lätt överkänslig, Har en vuxen son och en man som har ett enormt intresse för detta. Jag har svårt att titta när folk lider och dödar varandra, jag förstår inte menigen med det.
 
Veteranmarknaden var i Nordichallen utanför Sundsvall, så jag fick mig en liten tur oxå i dag, men inget Birsta för mig. Nä klockan var 15:50 när svängde vi in på Biltema och köpte ett bilbatteri till farsgubben, sen for vi hemåt. Det måste har varit pensionsutbetalning i dagarna, och barnbidrag för det var smockfullt med bilar på parkeringen utanför Ikea. Ta med sig 1 man och 2 barn den tiden och tro man ska gå i affärer är inte att tänka på, nä då kommer det andra dagar för sånt!  Hemresan gick problemfritt och nu har alla träffat John Blund och själv är jag oxå på väg i halmen!  Innan jag knoppar,ska Jag skriva ut hela talessättet jag började på senast! Puss och kram hela dan! Älska dina ovänner, det kommer att göra dem tokiga!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0