Lördag....

och jag har varit på ett
jättetrevligt 50 årskalas.

Min F.D arbetskamrat
fyller hör och häpna 50 år!
image278

Vi var c:a 10 arbets kamrater
och typ 40-50 släkt och vänner
som var där öl, vin och mat bjöds vi på
av mycket trevliga och gästfria människor!

Jag hade familjen hemma,så jag tog egen
bil ,så jag kunde åka hem när jag ville.

Tanken var att stora delar av familjen
skulle vara i fjällen även denna helg.
image279

Regn och mulet väder grusade detta.
Inte kul att vara i fjällen i spöregn.

Som sann mor och fru så ville jag
och se till att alla kommer hem och
alla får mat!
image280
De fick lasagne och den fick godkänt!

Det var väldigt roligt att träffa Eva
och hennes goa familj!

Kollade vad namnet Eva betyder och det tyckte jag stämde kolla här!
Fint va?

EVA:

Eva är ett kvinnonamn med innebörden (det hebreiska ordet) chawa, som betecknar den bibliska urmodern, livgivaren. Motsvarande ord i persiskan är hava. Ordet är inte ett namn utan betyder helt enkelt att ge liv dvs. mänsklighetens livmoder. Chavah i 1 Mosebok 3:20 har översatts till Eva (lat. Eva och Heva, eng. Eve). Versen i 1917 års Bibel lyder "Och mannen gav sin hustru namnet Eva, ty hon blev moder åt allt levande". Ordet Eva har därefter tolkats som varande ett namn på en kvinna. I kristen mytologi är Eva människosläktets stammoder och betraktas också som helgon inom den katolska kyrkan. Hon är också skyddshelgon för trädgårdsmästare och andra som vårdar liv, samt för skräddare. Äldsta belägg i Sverige, år 1472.

image281

Det är så trist att hon bytt jobb och vi
inte träffas så regelbundet längre.



Fast nu när jag har kört hela
vägen hem till henne, förstår jag
varför man inte vill jobba
fem dagars vecka för
det var många mil i bil
varje dag!

Vi måste försöka
träffas nu när vi går mot ljusare
tider! Hon bodde väldigt vackert
nära Storsjönstrand!
image282


 Med min
trötta och onda galla, är jag
 intenågon partyiller längre!
image283

Hela vägen hem hade tokvärk,
får det av allt nu. efter 5 år av värk.
Måste bara göra något åt detta snart.

Annars har vi typiskt aprilväder.
Hela veckan har antingen varit
vårvarmt och jättesol, eller
regn och mulet, så allt blir
blött, särskilt snön.

Kollar andra bloggar och där är vår
aktiviteterna i full gång! Blommor och
trädgårdsmöbler och krattning!
Inte aktuellt här än på ett tag!
Nu måste jag knoppa för gud vad trött jag blev!

Ha dè

Kommentarer
Postat av: marie

mera
snö för er....men det är väl så att våren
har inte fått något grepp om vintern ännu....
det är bara vi 2-benta som har dålig tålamod...
det måste ha varit kallt att åka motorcykel nu...
hoppas att du mår bättre av gallan....
ha dä

2008-04-06 @ 14:43:08
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej på dig! Låter som ni hade det trevligt.
Visst tusan är det jobbigt när gallanbörjar jäklas med en.Jag opererade bort min i November,blev något bättre.Mina mag problem kommer av kolon irritabile, känslig tarm eller IBS (Irritable Bowel Syndrome) som den även kallas. ...
Ha det bra/Anna-Carin

2008-04-07 @ 08:29:52
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: raskan

visste inte ens att du hade probs med gallan??
gör nått åt den??..:)
Ni hade en bra lördag ser ja.....
kram

2008-04-07 @ 08:44:46
Postat av: marie

min syrra opererade bort sin, har inga problem nu..
jag hade ett gallstensanfall för ett år sedan, det var det värsta jag varit med om, jag trodde jag skulle föda barn, i 4 timmar på natten, jag kunde inte sitta, ligga längre stunder.
här är det bara regn, hela dagarna och mer kommer det att bli.....
godnatt

2008-04-07 @ 21:57:15
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0