Vårpirret.....

känner jag av nu.
Idag har solen lyst
från klarblå himmel!

Minns vårpirret
från ungdomen!

Typ högstadiet.
Det var väl något
skoldisco som
man hasade runt
med vårens snygg-
kille i en stilla tryckare,
Kanske till denna låt!



Ja, vårpirret fanns väl ständigt
på den tiden, året runt alltså!
Det var väl bara
föremålet som växlade!

Ena dagen dödskär och
nästa värsta hatobjektet
vad såg jag hos han, typ?

Det var tider det!
varje år den här tiden
minns jag hur det
kändes när värmen kom och
man fick lätta på klädseln lite!

Slippa jättedunjackan och
storkängerna! Faktiskt var
det läge idag och byta ut
skoterjackan mot något
lättare, har jag någon sådan?
De vete sjutton???
Får kolla upp detta noga!
Ha dè


Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej på dig! det är samma visa varje år,vad ska man ha på sig när det blir vår.
Ha det bra/Anna-Carin

2008-04-21 @ 23:43:36
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com
Postat av: Plogflickan

Hallå i vår inspirationen!
Låter kul med bil träff... kul att det finns engagerade, som jobbar !
Ha de!

2008-04-22 @ 17:57:50
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej.....gillar smokie. Det var tider det....Ha det bra Gunilla....

2008-04-23 @ 18:13:13
URL: http://ganilla.blogg.se
Postat av: Syrran!

Vårpirr för mej är när man kan ha pumashorts på sig ute en hel dag utan att frysa!

2008-04-23 @ 18:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0