Bilar, bilar och annat!!!

Nu kommer mitt inlägg från
Rättvik! Kommer att bli mycket
bilar och flyg och lite annat också!

En behövlig paus på vägen till Rättvik, tur för ungarna att där fanns
vatten!

Cadillac Eldorado Biarrtiz 1960!


Eldorado Seville -60



Undrar om det är någon som gillar Cadillacar?

Det fanns annat än Cadillac också!

En fin Cadillac Eldorado Biarritz-57!

Alla blänker inte och är nyrenoverade men är läcker ändå!

Måste bara visa en jättefin Ford Taunus!


Ett par snygga herrgårdsvagnar ska vara med!


Top of the line Cadillac Eldorado Biarritz 1959!!!

Cadillac Eldorado Biarritz 1958

Jösses vad mycket krom!! Buick Limited LÄCKERT!!!!

Efter båtdagen läckert ekipage! Klart man ska dra en båt med sig!

Cadillac!



Snygg Hgv och snygg färgsättning!



Tänka er det regnade i Rättvik en dag, har jag aldrig förr varit med om.
Flera snygga husvagnsekipage fick jag se!

Nu var det inte bara bilar det blev även flyg!

Läckra plan både stora och små!

Biltema har köpt in två egna plan ett Mustang och ett Spitfire!

Gamla fina plan var det som flögs och visades upp!

Mitt favoritplan alla kategorier!
DC-3 just denna är från 1937 en av två som flyger i Sverige!
Andra är Daisy som jag gjort inlägg om förrut!

HÄFTIGT!!!

Den här pjäsen tyckte mina söner var det fränaste!
Denna flygdag utspelades sig på Tallhed Orsa!

Före flygdagen var vi på monstertruck men där
fotade jag inget. Där var det otroligt varmt!


Vi fick sitta direkt i solen utan någon skugga.
Det var i allafall kula att se!

På väg från Tallhed åkte vi på Nusnäs och
kollade in Dalahäst tillverkningen.

Efter denna långa dag var det skönt att åka ner  till Siljan och bada!

Varje kväll cruisar bilar runt i Rättvik i över en veckas tid!

Många olika sorters bilar finns det!


Kolla taket!


Härliga varma sommarkvällar!

Synd att denna vecka går så fort!

Vi var på Drive-inn bio och såg Mamma Mia också!
 Leksand sommarland fick besök av oss!

Mycket vatten är det!

Men även karuseller och pariserhjul,klätterväggar och gocart .tex.

Huvva så högt!


Många som vill bada!

På cruisingen om man inte har bil kan man ju alltid ta båten!

Cruisingsträckan gick ut med Enån!


Den här veckan innehåller naturligtvis båtdag också!
Ja, det var i kort drag vad vi gjorde!
Det var mycket mer men det fotade jag inte med
Diggisen, utan filmade eller använde den andra kameran.

Nu ska jag fortsätta med det jag höll på med!
Diskar och tvättar, jippi!
Ha dè









Kommentarer
Postat av: marie

wow, du har med om mycket på den resan.

jag ska fota växthuset nån dag, när vädret är bättre, det bara regnar, nu hela dagarna.

vem vet du kansk tar dej en tur till torsby nån gång :)

2008-08-10 @ 18:23:07
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0