Hur dumt får det bli?????

Åsså klagar jag igen!!!
Är det inte så man kan smälla av???
Vilken syn har man på sina arbetare
i denna kommun? Icke att jag vill jobba
där en enda dag! De bjuder inte med-
arbetare som är sjukskriven i december
eller har havandeskapspenning! Har du
jobbat 11 månader detta år men sen är
borta får du inget!


Detta skulle generera en besparing på c:a 4500Kr???
Vad är det?

Det blev ramaskri på lokalradion idag,
folk ringde och talade om precis vad
de ansåg om detta vansinne, att ute-
sluta c:a 15 personer från Lss-gruppen!

Karin till vänster är bjuden men inte Katarina som är gravid!
Samma arbetslag och som personlig assistent en av få
gånger de kan träffas som ensamarbetare!

Mitt på dagen fick radioJämtland meddelandet
att nu hade de på socialförvaltningen på
Krokomskommun ändrat sig och satt och ringde runt
till dessa 15 personer och bjöd in dem per telefon!
För festen är ju i kväll!

SKÄMS KROKOMSKOMMUN!!

Sedan undrar man varför det är svårt att få folk till
vården??? Ja, jo vad kan det bero på?? Kan det
vara som ungdomarna som ska börja gymnasiet
svara när de ratar omvårdnadsutbildningen: Att
det är alldeles för låg lön för att ha så stort ansvar
och taskiga arbetstider. Att man blir itutad att man
ska vara stolt över sitt arbete ect. Då kan jag tala
om en sak, jag tycker mycket om mitt arbete,
jag har ett stort ansvar för andra människors väl och ve,
jag tycker jag är värd c:a 5000kr till i månaden efter 24 år.

Det går inte säger de som bestämmer, ni kan inte få så mycket
för ni är så många inom vården i kommun och landsting så det
skulle bli så dyrt!!! Ja, det sa Göran Persson när kommunal
strejkade för några år sedan! Det är inte bättre med denna
regering, vi fick jobbskattereduktion, men höjd bilförsäkring,
A-kassa, och jag minns inte allt. Summa summarum var att jag
gick 800 back varje månad för min månadslön är för låg!!

Ska det bli vinst på detta måste du ha en grundlön på minst
20.000 månaden!

SKRATTRETANDE!!!

Min man tillhör Metall och jag Kommunal, när vi blev i lag för
20 år sedan hade han lika lön som mig, nu har han 7000 mer
före skatt än vad jag har. Varför har mansdominerade jobb
haft så bra löneutveckling? Tänk er den dagen man evetuellt
når pensionen, även då har han mycket mer än mig, är det rättvist?

Jag har så dålig lön så skulle vi skiljas skulle jag leva på marginalen,
det är ju inte klokt tycker jag efter så många år. Att jag knappt är själv-
försörjande.
Tänk hemska tanke om man förlorar jobbet eller blir
sjuk, ja då kan man ju hålla sig för skratt. Detta var dagens beska!
Jag låter som en bitterfi... det är jag inte men orättvisor och ned-
låtande syn på vissa yrkesgrupper gör mig illamående.!

Nu var det sagt och jag kan släppa detta! Alla fick gå på festen
och jag kommer att vara inom vården ett tag till trots lönen!
Ha dè




Kommentarer
Postat av: Mia

Jag blir bara så förbannad när jag läser det där!

Dessutom, vet du att genomsnittslönen i Sverige idag, är 25000??? INGEN jag känner har den lönen, så då undrar jag hur det kan komma sig att snittet ligger så högt??? Jo, ett fåtal människor måste ju ha en vansinnigt hög lön, eller hur? Och det är INTE såna som arbetar inom vården etc....med ett stort ansvar för andra!

2008-12-11 @ 07:58:15
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag håller med dej på allt, jag har en kompis som sitter och kör traktor, och får ut 22000-24000 i månaden....ja men hallå!!!!!!

Jag tar ju bara hand om människor jag, och de är fan inget värt!!!

Jag tycker de är så åt helvete så de finns inte!

Och jag kan inte bli sjuk, eftersom jag jobbar natt och bara 65% så är de ju OBn som ger nått, och att vara borta bara en natt märks väl i plånboken när man är ensamstående mamma.

Jaha, nu fick jag gnälla lite också....å de var skönt!!

2008-12-11 @ 17:19:38
URL: http://mariesandrahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0