Bloggtorka???

Nipps kan jag säga direkt!

Det handlar endast och allena om TID!!

Vill nu redogöra för min helg, so fare.

Mitt förra inlägg var på onsdagen,
torsdagen fick jag inte tid att

samla några tankar kring en
blogg så jag kommenterade bara
andras skapelser!

Fredagen gjordes ett avslut på arbetet
kl. 16:00.
Då åkte jag direkt till Fritids och
hämta Macke. Han var bjuden på kalas
ett par mil bort och det började redan kl.17:00.

När jag var var på fritids ringer min far, till
min lycka och erbjuder sig att åka på dagis
och hämta ut Kappe, vilken lycka!

Jag och Markus skyndar hem och byter om
och hämtar presenten. Under tiden kommer
pappa och Kasper, lilleman går direkt till
sängen och lägger sig.

Jag har tv på mitt sovrum,
så jag trodde det var Svampbob
som drog.
Jag och Macke åkte iväg
till kalaset, och min man stannade
med kappisen. Han somnade för övrigt
på en gång.

Jag for på affären på hemvägen och fixade
lite inför lördagen. När sedan kom hem
lagade jag lite krubb och då kommer
lilleman och berättar att han har
ont i huvudet när han hostar.

Han tar sig för pannan för att understryka.
Jag känner och han är het som en eld.
Jaha, typiskt! Jag har mycket att göra i helgen
och då kan man som ett brev på posten
vänta att det ska bli något.

Nu har båda varit frisk sen september,
så det kändes som det varit dax igen.
Markus har varit snuvig en vecka drygt,
men inget mer.

Jag hade en svag minut
tagit på mig att fixa fika på lördagens
rally "Tjälasvängen" så på fredagen skulle
jag göra i ordning 170 mackor.
Vid klockan20:00 var kalaset slut så jag fick
åka och hämta Macke.

När vi kom tillbaka fick Kasper Alvedon
och lägga sig. Därefter började jag med mackorna.
Macke fick sitta en stund vid datorn och när jag
var klar med mackorna var jag för trött för att
ens gå in och kolla andras bloggar.

En gång i timmen vaknade, några gånger blev jag väckt
och resten vaknade jag själv, Kasper ville ligga hos mig
och han var het som en spis. Mellan 01:00-08:00
var jag upp 5 ggr.
Inte var det utvilade som jag
kände mig när jag klev ur sängen och
började med kaffet
.
Därefter skulle lunchen
göras i ordning och vi fick fara till mina
föräldrar med Kasper. När allt detta var klart
så for vi på den årliga vinterrallyt Tjälasvängen.
image197
Starten skulle vara vid Flyg och lotta museumet
Optand. När vi kom dit stod 65 bilar med en massa
förväntansfulla människor. Vädret var vackert men lite blåsigt.

Färden blev c:a 8 mil lång på by vägar runt om kring
Östersundstrakten. Målet var Lungre motorstadion.

Där fick den som ville köra på folkracebanan, kul och
många svårt! Många som for in i snövallen!
Jag och A
sålde fika vid målgången och när allt var över var klockan 14:00.
image198
Då for vi hem och tog en kopp kaffe, sedan tog jag och maken
beslutet att fara och ställa in Forden i vinter garaget.

På vägen hem for vi på affären och även pizzerian
helt enkelt för jag skulle slippa laga mat.

Vid 19 tiden ringde lilleman och vill hem.
Då jag hämtat hem honom så ville han lägga sig
direkt. Brännhet även då.

Jag var ju tvungen att kolla melodifestivalen, när jag ändå
var hemma och ledig.

Bwo är i en klass för sig.
inte för att det är min musiksmak, men allt de släpper
blir hits, så hardet varit sedan Army of lovers tiden,
så nog är de bra.
Resten har jag ingen åsikt om.

Natten kom över mig rätt tidigt så det blev inte något
bloggande, då heller.
Apropå natten så blev jag
väckt tre gånger även denna natt. På morgon kulan
så väcktes jag igen av att kasper mådde illa och
var tvungen att kräkas.

Därefter lade vi oss igen och nu var det lugnt till
klockan tre då han kräktes igen.

Nu ligger han för ankare igen och jag
och Markus håller på med matte läxa.

Min far har tagit på sig att vara barnvakt imorgon
så jag slipper sjukskriva mig.
Sonen tycker om att
vara där så då är allt grett.

Vad blir det för mat då?
Ja, äldste sonen vill ha spagetti och
köttfärssås, så då får det bli det.

Kvällen kommer att bli lite röj och
planering för veckan som kommer.
Så var denna helg till enda.

Fattar inte vad tiden går fort,
fredagkväll och tjoff så är det måndag igen!
Nu ska jag vidare! Go kväll!
Ha dè


Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! såg kallt ut ,där ni stod :)
Ja..just det Attack hette dom ju!! Tack för hjälpen
Håller med om att helgen har rusat iväg
Ha det bra //Anna-Carin

2008-02-24 @ 17:59:27
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: marie

vinter rally låter kallt och häftigt...
jag har oxå varit med i viktväktarna, jag tror att de är den enda som är förnuftigaste, man ska inte pina sej ner i vikt....det är mer grönt och motion, som gäller....svårt att få in det i min skalle.
jag brukar säga att man ska äta det som, diabetiker får äta.
pulverdiet, var inget för mej. jag kan tänka mej att ta till det något mål om dagen.
att det ska vara så krångligt,hehe.

ha dä

2008-02-24 @ 18:17:28
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: raskan

hahahahahahahaha ja skulle dö innan de va lördag kväll ja....helvete o så ska du joppa 5 dar i veckan....ne herre guuud säger jag bara...
Tur att man inte ha nå små barn längre....

IMPAD v dej som pallar med allt

2008-02-24 @ 20:41:56
Postat av: Plogflickan

Oh vilka fina bilar som var med i rallyt, gillar dessa bilmodeller, eller kanske årsmodeller*ler*
Ha en bra Måndag!

2008-02-25 @ 07:26:01
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0