Mera historier!

Daniel bjöd hem sin mor på middag. Daniel, som studerade, delade lägenhet med ett par studiekamrater, Per och Anna. Daniels mor kunde inte undvika att se att Anna var väldigt söt och fin. Daniel såg direkt vad hans mor tänkte och sa direkt:
- Jag vet vad du tänker, mamma. Men vi delar bara lägenhet. Du behöver inte oroa dig.
Efter en vecka kom Anna in till Daniel med en bekymrad min:
- Har du sett min såsslev i silver? Jag har inte sett den sedan din mamma var här och hälsade på.
- Oj då, sa Daniel, jag ska skriva ett brev och fråga henne om det.
Daniel ville ju inte stöta sig alltför mycket med sin mor utan skrev mycket inlindat:
- ...jag säger inte att du har stulit den, men inte heller att du inte gjort det. Men faktum är att vi inte sett till såssleven sedan du var här.
Daniels mor svarade på brevet lika inlindat:
- ...jag säger inte att du och Anna delar säng, men inte heller att ni inte gör det. Faktum kvarstår dock:
Hade Anna sovit i sin egen säng så hade hon hittat sleven för längesen...

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Polisen:
- Kan jag få se ert körkort?
- Nej, nu får det vara nog. Ni tog ju mitt körkort förra veckan. Hur många körkort tror ni att jag har?

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

-Pelle, hur blev du bekant med din fru?
- Det var egentligen ett misstag. Jag visslade efter en taxi.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Markus kom in på stamkrogen, röd i ansiktet och med håret på ända.
- En wh.. wh.. whisky, stammade han.
- Hur är det egentligen? frågade polarna som satt vid bardisken.
- Jag kom hem tidigare än vanligt från jobbet och då ertappade jag min fru med en annan man i sängen.
- Vad gjorde du då? Du slog väl inte ihjäl honom?
- Nej, men jag dammade igen ytterdörren såpass hårt att dom måste ha fattat att jag inte alls gillade det dom höll på med...

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Bettan hade shoppat och var fullastad med paket där hon stod i busskön. Till råga på allt hade hon en så snäv kjol att hon inte kunde kliva på bussen. Under stort besvär fick hon los ena armen och lossade lite på dragkedjan på kjolen där bak. Det hjälpte inte. Hon drog ner den en bit till. När bussen kom lyfte en kille helt sonika upp Bettan på bussen. Ursinnig vände hon sig om.
- Vad menar ni med det? Jag har aldrig träffat er för, sa Bettan.
- Tja, jag tycker nog vi är ganska intima med tanke på att ni just dragit ner min gylf två gånger.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Det var en gång en liten flicka som hade fått en ny klänning. Hon frågade sin mamma om hon fick gå ut och leka.
- Javisst, sa mamman.
Efter en liten stund kom flickan tillbaka och sa:
- Mamma mamma! Jag har tjänat 5 kronor!
- Jaså? Hur då? undrade mamman.
- Jag slog vad med en kille om vem som kunde gå på händer längst och jag vann!
- Men lilla gumman, det var ju för att han ville se dina trosor!
- Ha! Då lurade jag honom, för jag hade inga trosor på mig!

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

- Och du trivs fortfarande med äktenskapet?
- Jajamen, min fru träffar då och då sina flickbekanta och samtidigt brukar jag träffa mina...

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Den äkta mannen är lite på snusen och anförtror bartendern:
- Jag har varit gift i 20 år, och älskar fortfarande samma kvinna.
- Det är beundransvärt!
- Jo, men farligt också. Får min fru reda på det mördar hon mig.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

               Bellman besökte en krog i Gamla stan. När han hade kommit innanför dörren, ropade han, gentil som han var:
- Silentium! Jag bjuder laget runt!
Alla drack, men när det var dags att betala, hade Bellman inga pengar, så han blev utkastad. Nästa kväll stod så Bellman där igen i dörren och ropade:
- Silentium! Jag bjuder alla här i salen!
Nåja, tänkte krögaren, kanske har han pengar ikväll och så serverade han gästerna. När notan skulle betalas, var det samma sak. Bellman hade inga pengar och blev handgripligen utkastad. Trots detta stod han ändå där nästföljande kväll och skrek ut:
- Silentium! Jag bjuder laget runt! Men du där, sa han och pekade på krögaren, du får inget ikväll, för du blir så våldsam, när du dricker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0