Ny vecka!

Nää nu går det alldeles för fort tycker jag!
Härom dagen satt jag och läste alla nyårs hälsningar som fanns på alla olika bloggar jag var in på.
Nu är det helt plötsligt tredje veckan!!!
Det är som värsta karusellen det går bara fotrare och fortare, jag hinner inte med.
Med denna fart så är vi snart mitt i våren!
image147

Favorit utsikten min! Ännu en bild i från altan på stugan!

Syrran med sambo ska på trav i Frankrike nu snart,
-Prix d'Amerique. Ska visst vara en höjdare om man gillar trav!
Fast det är ju kul för dem att komma iväg lite, utomlands oxå!


image148

Detta är taget hos mor och far för snart ett år sen!
Vi var väl där och åt middag. Kvälls solen är på väg ner bakom Oviksfjällen!

Ja, denna vecka är stora mötesveckan, möte på jobbet och två möten med bilklubben. Det är alltid jobbiga veckor, jag har ingen lust att åka hemifrån på kvällarna.

Både jag och ungarna är trött och vill ha kvalitets tid med varandra. För mig har det blivit mycket viktigare med åren. Jag var 21 år när jag fick mitt första barn, han och jag var ute och hälsade på folk jämt. Nu när jag var äldre 33 och 36, när jag fick de två senare. Jag vill aldrig fara bort och hälsa på, inte som förr. Vi har fullt upp hemma och när man jobbar blir det så kort vi kan rå om varandra. Hux flux är de vuxna!


Lördagen bjöd på ihållande snö väder och i dag måndag var det plusgrader igen... Why??? Denna jäkla halka vill jag och kan jag vara utan. Inte för att det är som söderut där det är isgata, men ändå. vill ha vinter nu, så som det var förr. Storsjöns is la alldeles före jul. Töade rejält och blåste, så nu har sjön varit uppe igen inte klokt.
Vi brukar fara till stugan i februari, men ska det hålla på så här vädret så blir skotersäsongen så himla kort.
Vi måste över en sjö där så vi är beroende av att det är riktigt kallt. Påskarna i fjällen hinns snart inte med för då brukar det vara så varmt här sista åren.

Det går magsjuka på skolan igen, vill inte ha! Det är bland det värsta jag vet!

Har funderat på om jag inte hade mitt nuvarande jobb, vad vill jag göra då?
Jag är 41 år och kan inte tala om vad jag vill! Hur ska sånt sluta? Jag måste bestämma mig!

Efter 23 år med samma arbetsgivare,( bara ställen har varierat) skulle det vara kul och göra något helt annat!
Inte vårdsvängen, helst. Jag blir inte klok på detta. Kanske jag vill bli pensionär?
Är kanske i yngsta laget!

Vill bara göra sånt som är kul. Det brukar ju vara olönsamt för det mesta!

image149

Min yngste sons två första fiskar! Tagit bilden med mobben Juli -07
Det var spännande att dra upp!

Nu ska jag gå och kolla Tv tror jag!
Kan vara något CSI, kollar bara på det snart!
Börjar som min far, kan snart bara kolla nyheter och sport. Huvva!

Sköt om er så syns vi!


Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Visst går det fort,hinner inte med.Snö är brist vara hos oss,vi som brukar ha så mycket snö.Jag vill inte heller ha någon magsjuka,säger som du det värsta man kan få.Jag skulle vilja ha ett internet café någonstans i Thailand,där man kan sälja kanelbullar och våfflor :)
Ha det bra / Anna-Carin

2008-01-15 @ 08:14:02
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Franska Fiffi!

Amen Syster visst vill du liiite följa med på Prix d'Amerique? Ska bli såååå skoj så herre min je vad jag läääääääääängtar! Tjohooo!

2008-01-15 @ 19:35:39
Postat av: Nickan

Jo, om man får göra stan! Fattar fortfarande inget när det gäller trav! Du och jag i Paris Syss...HAHAHAHA DET SKULLE VA NÅTT! Kul ska ni ha, även om jag inte är med!

2008-01-15 @ 22:53:04
URL: http://opelnickan.blogg.se
Postat av: Marie

Ja som sagt, när ni lessnar på stugan kan du väl höra av dej ;-)

2008-01-19 @ 19:51:04
URL: http://mariesandrahem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0