Här är jag.....

Nu är jag igång igen!
Ja, det har gått en vecka sen jag
var inne och skrev något!

Jag for ju till stugan i fredags.
Allt kring det gick som smort!

Vi kom till stugan och vädret var bra.
Skotrar startade, och det var varmt
fortfarande eftersom maken varit där
redan! Vi käkade middag och myste
lite. Båda kottarna knoppade vid
åttatiden, har väl aldrig hänt.

Då gick jag på dass, ohh fy
vad kallt!!! Det gick genomben och märg direkt! Det
var en mycket klar natt!!En stor måne lyste upp
natten och himlen varfull med stjärnor.
Underbart vackert, men kallt så in i norden!
-35 grader på nätterna 2 i allafall!
3 natten var det bara 28 grader minus!

Första morgonen vaknade jag av
min man och ene sons resonemang:
min man - Vad står det nere på termometern?

- 31,0 minus
- Jaha och längre upp då?
-9 grader!!!!
MINUS NIO GRADER INNE????

JAPP DÅ VÄNDER JAG MIG OM
OCH SOVER VIDARE!!

Inte en chans att jag kliver upp och
gör något överhuvudtaget när det
är så kallt! Min man fick offra sig
kliva upp och tända i vedspisen
och gasolelementet och koka
kaffe! När det var typ 20 grader igen
inne klev jag upp!

Vi var ute hela dagen och åkte
skoter och på lördagkväll var vi till
svärföräldrarna och åt påskmiddag.
När vi satt där kände jag:
Ohhh nej, tvärförkyld, trist.
Sen var resten av helgen förkyld.

Söndagen var vi mycket vid stugan
image264
Här är ungarna med deras skoter, spännande med motorer!

image268
Måste ha en bild på Markus oxå när han kör!

Jag stannade vid stugan för macke ville köra lite själv på sin skoter,
Mannen och yngste sonen tog sig en fin skotertur även på söndagen.
Det blir allt mellan 5-10 mil varja gång! Min nya skoter gick bra.
FANTASTISKT HÄRLIGT!
image265
Härliga fjäll!!

image266
Solen går sakta ner över fjällvärlden!

Måste bara ta med detta kort!!
image267
Detta är ett kort från bron på stugan. Ni med skarp blick ser bakom höger
kvist på trädet en gul fläck, detta är månen stor rund och ser ut att ligga
precis på fjälltoppen. När man står där ser den så nära ut och så
blir alltid resultatet av månfoton så här varje gång! Är det någon
som har tips hur man gör när man fotar månen? Min skoter
ser man i allafall! Förkylningen då? Jo, den har jag kvar!

Ha dè

Kommentarer
Postat av: marie

fin fjällbild, men ack så kallt...det skulle sitta fint med min sjukdom att bo där...
nejdå, vi har allt lite snö kvar....men snart är den ett minne blott...
ha dä

2008-03-27 @ 20:45:52
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0