Tillbaka!!!

Jaha så var jag tillbaka till verkligheten!
Det började inte riktigt som jag tänkt.

Onsdagen blev det ingen semester
för det fattades folk. Min man och
småkillarna for till Bydalen och
åkte slalom hela dagen, och det
gick galant. De åkte isvägar och
på ett litet kick var de i fjällvärlden!
image233

Torsdagen for vi till stugan. De hade
varnat för dåligt väder på radio och tv.

Vi kom iväg tidigt och det såg inte allt för
illa ut. När vi kom mot Såå innan Åre
Var det en olycka med flera bilar och
flera skadade, vi tog en annan väg förbi
så vi såg aldrig något av den.

Vägen hade varit avstängd åt båda håll
ett tag. Vi fortsatte till Staa. Där finns
en skylt som talar om hur det ser ut
framöver till exempel om vägen är avstängd.

Den blinkar och varnar när det behövs.
Det stod endast att Skalstugevägen var
avstängd, vilket inte är ovanligt
så här års.

Således fortsatte vi
vår färd västerut. Vid
Rännbergsbacken brukar det
vara problem, med halka.
Inte ens den var något
problem.

Fast vid Gevsjön
var det som att köra rätt mot en
vägg! Såg absolut inte något
framför bilen! Vart är vägen?

Kommer det någon?
Det var inte roligt alls, noll koll!

Vi kom en bit typ max 10 meter
sen var det bara att stå still och vänta.

Efter ett tag typ en dryg halvtimme var vi
framme, gick ju bra en då! Vi
gick in på värdshuset och
skulle luncha, när vi kommer in
så berättar han som kör traktorn
i byn att precis har E14 stängts av
från både Åre hållet, där en långtradare
har vikt sig och står för båda kör banorna.

Mot norska gränsen är det oxå stängt.
pga dålig sikt och igen drivna körbanor!

Har man inte en himmelens tur va?

Hade vi varit 15 minuter senare hemifrån
hade vi fått stå efter vägkanten hela dagen och
kvällen. Någon gång mellan 22-24 fick de på trafiken
igen, då hade ett100 tal bilar stått och väntat.

Många fick skylla sig själv tycker jag!

Vet ni vad de gjorde enligt nyheterna?
Jooo, de trotsade avstängningarna och bara brassa på!!!

HELTSJUKT!!!

Fy fan vad korkade en del är!!
Inte bara att de riskerade för egen del, utan även för
de som ska röja och de andra medtrafikanterna!

Inte förrens polisen var på plats slutade man att
köra genom avspärrningarna!
Varför var detavspärrat???

För att de boende i västJämtland
inte hade annat för sig??

Vad tror folk?

Vi fick en mycket god lunch och begav
oss vidare.

För vi skulle ju även ut på sjön mot stugan.
Vi lyckades parkera fått av min skoter av vagnen trots
stormvindar, packat och hämtat min mans skoter.

Då for vi mot sjön, men hallåå vart är sjön??
En kompakt vit vägg stod emot oss!

Vi stod vid strand kanten och väntade, mellan stormbyarna
kunde vi skönja ledruskorna!
Vi följde dem en bit typ
8-900 meter och tog sedan av från leden
och mot ön med vår stuga på
och efter en stunds åkande hittade vi på den!
Jag var mest rädd
att jag skulle tappa bort gubben, för de var sikt 5 meter framför
skotern och man vill ju hålla ihop!
Väl framme så kändes allt bra!
Vi packade upp och tände i vedspisen och kokade oss en
välbehövlig kopp kaffe!
image228
Här har vi precis kommit fram!

image229
Macke på väg mot dass! Lite mycket snö!

Så här var det på förmiddagen fredag!
image231

Mycket att kuta på för barnen!image232

Jag måste bara säga att vädret trots allt var kanon!!
Det var illa på torsdagen som ändå var resdag.
Det var kanon på fredagen vi var ute och åkte skoter hela dagen.
På sen kvällen och natten blåste det och lördag morgon var det toppenväder igen.

Ännu en dag på fjället och med min nya skoter, jädrar så kul med nya grejjer,
fast de är begangnade! På kvällen blåste det igen, men vad gjorde
det i fotogenlampans sken och vedspisens sprakande!

Söndagen var en lugn dag med endast hemresan på schemat och det gick
ju helt smärtfritt med nyplogade vägar och solen mitt på himmlen.
Jaha ja det var mitt sportlov!

Imorgon så kommer ett ämne som jag inte berört förrut och
inte är så hemma på! Väl mött!!
Ha dè

image234

Kommentarer
Postat av: raskan

jäääkla tur att ni åkte när ni åkte ju kunde fan ha suttit fast i föera timmar ja satt o kika på öp.se fanns bilder där o jisses vikket väder asså de blåste så as mkt här med ju....

va fint stugan ligger verkar det som..

va blire för ämne?...SEX??..vad hahahahaha

2008-03-11 @ 08:39:52
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: christina

härlig berättelse. du skulle skriva en bok eller något sånt. Fundera på det.

2008-03-11 @ 19:23:28
Postat av: Irre

Håller med Christina

2008-03-11 @ 22:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0