Dansbandsnörd....jag?

Ja det är vad man skulle kunna tro!
Jag bara tjatar om dansbandskampen!
Hela min blogg verkar handla om det
programmet! Nu vill jag bara berätta
en sak! Jag lyssnar inte på dansband,
bara på Patriks Combos imitation av

Lasse-Stefanz, jag dansar inte för jag
tycker inte om det. Det är endast när
jag är ute efter en kille! Nu har jag ju
en på kroken sen 20 år tillbaka så
nu dansas det inte! Ändå måste jag
se detta program varje lördag!
Nu ska ni få en genomgång av
mig hur jag tycker och tror!


SCOTTS
Detta gäng gillar jag, om någon mot förmodan missat det!
I lördags fick jag höra en av dansbandsmusikens mest uttjatade låt:
Lilla söta fröken Fräken och tänk jag tyckte den lät bra! Henrik som
sjunger har en röst utöver det vanliga, ja de är jättebra! Att de fick
erbjudande om melodifestivalsplats i lördags, gör mig betänksam
Jag är inte alldeles säker på att det gynnar dem i denna tävling.
Svenska rättvise tänket kan slå till nu, att en grupp framhävs på
det här sättet kan framkalla avundsjuka så det kan vara färdigtävlat
fort nog!

Jag har levt i den villfarelsen att att det är Scotts som är de som
folk verkligen vill se igen!

Nejdå! Icke det! Utan de som får mest röster är:



Ja, vad ska jag säga? Ja det är med stor glädje dessa spelar
det är lite av ett party-party band. De är inte superbra som
musiker, men de har en utstrålning som jag tror folk har
fastnat för. Att de skulle vara så överlägsna i röstningen
trodde inte jag. Jag själv är inte direkt överlycklig när de
spelar!


Jannez
Personligen tycker jag de var kalasbra i lördags.
När de sjungit klart andra låten var jag övertygad
att det skulle bli Jannez och Scotts som skulle gå
vidare. Nu har det påståtts efteråt att det var jämt
i röstningen och enligt någon tidning skilde det
endast 75 röster mellan 2 och 3:an. Jag trodde 2 & 3
var Jannez och Larz-Kristerz, men nix, 1:a med för-
språng är alltså L-K från Älvdalen!

 Scott drog det längst strået och gick vidare!
 Nu kan ju om någon ur juryn väljer
in dem Jannez återkomma i tävlingen.
Knepigt kommer det i allafall att bli!

Ja nu har jag än en gång ältat detta favvoämne!












Kommentarer
Postat av: Mia

Inte gör det mig nåt i alla fall, om du skriver om det, för jag är precis som du! Ingen dansbandsfanatiker men måste ändå se! L

Glöggen köpte jag på ICA här i byn och tror säkert den finns hos varje butik med självaktning ;-)

2008-11-27 @ 08:57:48
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: raskan

NÄÄÄEEE mer dansbandsdöd??? hahahahahha



Jag vi ska väl börja mitt på dan den 6/12 de tar sin lilla tid tänkte göra en deg på 10 liter,o sen är de knytis är inte de coolast?

2008-11-27 @ 09:21:02
Postat av: marie

idag kommer den nya soffan, får man en bild kanske....



du har en utmärkelse att hämta hos mej.

2008-11-27 @ 10:55:13
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: soffie

å vad roligt att få lite info om dem,jag kollar ej påt men det verkar va skoj!

må gott

2008-11-27 @ 18:07:38
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Mina favisar är Larz kriserz... Flin!

2008-11-27 @ 19:54:27
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: anna

Bara skriv om det du,kan ändå inte se här i norrvej,så på det viset vet jag ju vad som händer i sverige:=)

2008-11-28 @ 19:22:58
Postat av: marie

hoho, hur går det....frisk och kry eller???

här har våran lilla snö försvunnit...

2008-11-28 @ 21:51:19
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0