Vår tradition......

Jag och min man gör en liten resa
denna helg varje år. Vi far till ett antal
kyrkogårdar och hälsar på våra avlidna
släktingar och vänner.


Vi tycker att det är fint att gå omkring
bland alla upplysta gravar och se och
även minnas.Det finns även alltid
något att berätta som är nytt om
de vi besöker, för många hade avlidit
innan vi träffades.

Vi blir även mer eller
mindre ovänner också. Jag säger att om
jag skulle dö nu vill jag ligga i en minneslund.
Jag tycker inte om att en del gravar är ovårdade,
inte heller att kyrkorådet ska vårda dem då är det
bättre att få en minneslund. Fast det vill inte min
make han ska absolut en grav att gå till, även om
 den inte blir skött. Ja man kan ju iallafall säga att
det blir som det blir för då är jag ju inte med!
Trevligt var det i och massor med folk ute.



Kommentarer
Postat av: Mia

Kanske man skulle ta en tur ner till kyrkogården, bara för att njuta av det vackra och tänka efter lite...

2008-11-02 @ 16:33:39
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0