ops, I did it again.... sa min man!

Förra veckan köpte min man en ny bil
till mig, trodde jag(undra vart jag fick
det ifrån?) Kan det ha varit för att det
 var jagsom blev erbjuden att köpa
den för en mycket fördelaktig peng?

Nu har han meckat,fixat
och besiktat med blankt
papper, så fick han för sig att
sälja sin egen bil och åka i den
här billiga och bra bilen och
samtidigt kunna lägga mellan
skillnaden på köpepengen i en låda!

 Igår var det dax igen.
Han ringde och behövde hjälp.
Helt plötsligt hade han köpt en till
bil!!! Jag var på affären och handlade

till helgen och jag hade även kvitterat
ut avkommorna från fritids. Då vill min man
ha hjälp! Som tur var träffade jag min far
på affären och fick honom att skjutsa mig

och barnen till bilhandlaren efter jag kört
hem min egen. När vi gick på parkeringen
vid affären så går Markus påse med små-
godis sönder och det blir värsta godisregnet

där på parkeringen bland alla helghandlare.
Gissa om det blev livat!!!
Min son bokstavligt talat bröt ihop!

Som den goda mor jag är lovade jag att
fixa även detta om han kom så jag fick
hjälpa hans far först!
Vi kom upp till bilhandlaren, mannen stod
vid bilarna och väntade. Jag fick ta ny bilen

och prova den hem, kul! Svängde in på
affären och fick en ny påse godis, min
son sa:
- du är världens bästa mamma!!
Tack, sa jag och jag älskar dig!!!

Väl hemma kändes det som något
fattades, vad?? Hörru, sa jag till
min man vart har du  åttfemtin?

(Förra veckans inköp) -Den är
kvar på jobbet! Hur kan han??
Två bilar med sig på jobbet!!!

Ja, just ja i onsdags lämnade vi
in S70 på rekonden, för rengörning
både utvändigt och invändigt!

Jaha, det var bara att lasta in barnen
igen och åter bege sig till staden och
min mans jobb och hämta en bil till.

När vi står där frågar jag för säkerhets skull
-Du, du har inga fler bilar kvar här i stan nu då?
Svaret var:- nej nu är alla hemma!

Ni kanske ser på benämningarna att
vi är Volvo freaks! Japp så ere!
Nu räcker det inte med detta!!!

Jag fick ett psykbryt lagomt till
semestern, både skatt och försäkring
kom som ett brev på posten.

Nej, aldrig att jag betalar av semesterkassan
till staten, vägrar! Så jag ställde av bilen
helt sonika! Min bil alltså en god 240 GLT


av den fina årgången 1983 fick gå och
ställa sig i ett hörn på tomten. Min man
är en god människa, sa inte ska du vara
utan bil gumman, så kom han hem med
en liten veteran -78 240:s volvo! Den


är skattebefriad och räknas till veteran idag!
Ok, kan väl betala försäkringen då! Nu är
den ställd i garage över vinter och gamla

Bettan är åter i bruk. Nu har vi alltså
5 volvo bilar på två personer känns som
det är några för mycket! S 70 ska säljas,

men sedan? -78 ska vara kvar, V70 lika så.
Sedan har vi 240-83 och 850-93 kvar, vem blir
kvar?? Vad ska jag ha? Tänker inte fråga, så ere.

Det får bli meken som bestämmer hur detta slutar!
Jag köper inget och lägger inte ut några pengar, men
rätt som det är äger jag något nytt! Det är bra!

Idag är det skoterns dag här i Jämtland, alla
skoterförsäljare har öpprthus och vill visa
vad som finns på markanden! Antar att min
man hinner med ett par sådana företag på

väg upp till båten som han har köpt ett
jättetält till! Det var något med tältet som
skulle fixas, så han drog iväg en sväng!
Skönt för då kan jag och ungarna ta det lite

lugnt. Vi tittar just nu på Help- Med Beatles!
Faktiskt riktigt rolig, Markus har varit hemma
ett par dagar så han håller på med lite matte.

Kasper tar det bara lugnt efter en rätt orolig natt
troligen feber, tog dock ingen. så är han cool idag.
Idag har jag iallafall löst melodikrysset ,så nu kanske
jag håller på att bli frisk!

Ny bilen!

Ha dé


Kommentarer
Postat av: solgudinna

Hm, jag förstår att det är en fin bil du har fått. Men jag förstår mig bara på gamla bilar. Det är bilar för mig. Nyare och vi har en själv, är bara transportmedel.

Ha en trevlig helg.

2008-10-25 @ 18:50:22
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: solgudinna

Nej den har vi aldrig varit på trots att vi inte har så långt. För det brukar alltid krocka med något då det är.

Får se hur det blir nästa år.

Kram.

2008-10-25 @ 19:15:18
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: carina

Många bilar blir det........

Men man kan ju bara köra en åt ggr.

2008-10-25 @ 19:52:05
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: carina

Många bilar blir det........

Men man kan ju bara köra en åt ggr.

2008-10-25 @ 19:52:08
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: anna

Hoppas du får den snyggaste bilen.'Cause your worth it!!!

2008-10-25 @ 20:06:04
Postat av: Din Syster och din Svåger!

Amen Ank, ja ooohh ja vilken pipa Henrik har, men du allvarligt så tror vi inte på att det var hans skönsång som rockade din värld utan hans skönhet! Vi känner dej;)HAHAHAHAHA!

2008-10-25 @ 21:42:45
Postat av: Nickan

Pat & sick sssscchys, Shit är det så uppenbart!?? namen, jag lyssanar ju ofta på sådan musik!! Förresten så rocka ju alla i det bandet fett!!! Men Henk är vass han!! Du Anna!! Håller med du jag!

2008-10-25 @ 22:39:16
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: marie

många bilar blev det till slut....

hoppas att eran förkylningar är på väg bort.

2008-10-26 @ 09:45:02
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Mia

Undrar om ni inte behöver bygga ut? Typ...garage???;-)

2008-10-26 @ 10:33:09
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Fniss, ja byta bil har vi oxå gjort en massa gånger...ler

2008-10-26 @ 17:23:55
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0