Nu har det varit tungt.....

I onsdags fick jag veta
att en god vän avlidit
i en bilolycka och hennes
man är svårt skadad.

Min kollega fick också
ett sådant bud i veckan
att en klasskamrat från
grundskolan hade tagit
sitt liv.

Man kan bli för trött.Jag tror
att jag kommer att komma
ihåg 2008 som det
året många dog.
Det är tur man inte
vet vad framtiden har
att erbjuda, för då
skulle man väl inte
våga leva.

Detta är anledningen att
jag bloggat väldigt klent på
slutet. Lusten har helt enkelt
inte infunnit sig.

 Nu sitter
jag och försöker skriva ett inlägg
( nu kommer jag inte ens ihåg vad det heter)
till en klubbtidningoch jag kommer inte igång.

Måste få klart det idag, pust och stånk.
Jag och Margareta ( hon som dog)var
med i samma klubb och det var ett besök
som hon och hennes man gjorde som jag
ska skriva om. Hur ska jag börja?
Ja,ja det ger sig väl.

Nu vill jag tillägna de som jag känner
som avlidit i sommar och förresten
alla andra också för den delen.
Denna vackra låt, och finns det
ett liv efter detta så så spelar väl
Eva för dem där! Hon avled också
alldeles för tidigt!

Nästa inlägg kommer att vara mer positivt
jag lovar! This is not me!
Låt mig skriva klart till tidningen
så känns det nog bättre!

 
Eva Marie Cassidy, född 2 februari 1963 död 2 november 1996 (cancer), amerikansk sångerska. Hon sjöng jazz, blues, folkmusik, gospel och pop, och trots sin begåvning var hon under sin livstid främst känd i hemstaden Washington, D.C.. Hon blev känd först i Storbritannien där en radiokanal började att spela hennes musik. 2001 nådde hennes album de brittiska topplistorna och sålde i miljonupplagor. Hon var extremt blyg och hade svårt att uppträda inför mycket folk, vilket troligen bidrog till att hennes framgång blev främst postum. Eva Cassidy blev 33 år gammal. Hon hade cancer (Malignt melanom). Hämtat från Wikipedia.

Ha dè

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Nä så mycket tragiskt du gått igenom då.

Det här som vi kallar för livet har sina oförutsedda dagar och många drabbas mer än andra.

Jobbigt förstår jag.

Hoppas du kommer igång med tidningen och kan skriva av dig lite.. det brukar hjälpa:-)

2008-09-22 @ 23:55:09
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Mia

Usch vad tungt... :-(

Hoppas det lättar för dig, men sån't kan ta tid...

2008-09-23 @ 07:03:50
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: marie

usch, det är alltid jobbigt när man förlorar någon som har funnits med i närheten...

man får döden rakt i ansiktet.

2008-09-23 @ 07:44:34
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: anna broman

vet hur det känns.

1000 kramar till dig från mig

2008-09-26 @ 19:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0