Fick en kommentar av....

Fridell: Valhalls-disco för hela slanten...men de kanske du missa som bodde på LANDET..asg ja herreguuuuuuu de va tider de..:)

Ha de gött å kram på ré Surrfia :)

Tackar för kommentaren!

Jo för ordningens skull så vill jag berätta
att Valhall är typ en stadsdel i Östersund!

Jag är ju från landet som sagt. Jag kände inga
stadsbor överhuvudtaget. Jo en Catrine men
jag tyckte hon var så mallig så henne, tryckte jag
till när inte våra mammor såg! Jag kunde ajja henne
med blicken, fast hon var ett år äldre! Detta jag ska
berätta nu har jag aldrig berättat vare sig för Fridell
eller andra som kommer från stan och var lite med
redan på den tiden! Min kompis som heter Helene
som för övrigt var dotter till min dagmamma som
jag hade när jag var liten. Det är nog den ända
anledningen vi har umgåtts genom tiderna.

 Vi har absolut ingenting gemensamt. Hon
2 år äldre än mig och mycket flickig och blyg.
Jag en flickpojk som aldrig varit blyg som
torterade dockor gärna lekte med pojkar och
spela boll och sådant som grabbar gillar.

Klädmode hade jag aldrig hört talas om.
I början om man fick höra musik så var det
mammas skivor: Schytts, Flamingo kvintetten
Nordströms saxparty och Demis Roussos!
Minns ni han?? Jag kan säga så mycket att
inte låg man på innelistan om spelade han!



Senare så skulle min allra bästa vän Anna leda in mig på rockens bana men
än i berättelsen så är det långt kvar!


Jag for in till Helene ibland och sov över. Hennes mor var den raraste av alla
mammor. En storasyster och en lillasyster har Helene och mamman var ensam-
stående och försörjde sina tre barn, jobbade heltid+trappstädning. Tog hand om
både mormor och farmor så länge de levde.Helens mor bakade så goda kakor.

Det var helt enkelt en mycket fin och trivsam familj. Så det var hit jag får för att
känna på lite av stadspulsen! Inte förräns jag blev vuxen hajjade jag att så fasligt mycket
puls var det inte kring den här familjen! Bara att bo i lägenhet på andra våning var häftigt
tyckte jag! Ni
kan väl se framför er hur jag gapade och lyssnade andäktigt på Helene när hon
varit på skoldans eller om det var disco. Hon berättade om killar och hur häftigt det är med alla
blinklampor och discjockey! Hon har även köpt en LPskiva som är visst väldigt het på den här tiden!

Det är den här!





Jag kan se när Helene ska lära mig stegen som man ska dansa!
Jag är helt av banan, har ingen aning hur man dansar fränt! HAHAHA

Så såg många helger ut vi hos henne och hon ska lära mig en lantis
hur man gör när man är i city! Vi var aldrig utanför dörren!

Någon helg följde hon med mig, tro mig när hon blev kär och ihop med
en kompis till mig trodde jag skulle dö! Min tuffa stadskompis ville ha
en lantis!!! När vi var hos henne ville hon inte gå ut när det blev mörkt!!
Att jag inte fattade själv! Jodå de blev ihop och nu ville hon till mig varje
helg,bläää  Jag kan säga nu att jag tyckte det var pinit att hon var intresserad av
någon av mina polare, det skulle ju vara tvärtom!

När det så småningom tog slut mellan dem så var vi inte heller så mycket med
varandra! Vi växte väl ifrån helt och hållet!  Summan i denna berättelse var att
jag inte fick gå på ett enda disco eller annan dans de gånger jag var på Frösön! Jag
fick helt enkelt hålla till godo med skoldanserna i högstadiet i min egen skola.

Ni kan väl förstå vad man kan lite om utgång!
 Nu är det 14 år sedan jag var på lokal i Östersund!
 Jag kan känna mig lite avis på Fridell som fick vara på
Valhallsdisco och allt annat skoj! Fast än är det inte försent!
Jag kan ju gå ut på lokal typ disco nu när jag blivit vuxen!
Nu ska jag faktiskt ta mig i kragen och lägga mig!
Ha dè

Kommentarer
Postat av: Mia

Hahaha!!! Jaaa, himmel vilken historia...L

2009-04-09 @ 07:06:31
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Vilken kanon låt, den har jag alltid gillat, men gud vilkenm ocool kille som sjunger, har nog aldrig sett han IRL, hi hi!

Glad Påsk på er!

2009-04-10 @ 17:44:32
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Stefan

Ja jag o övriga i familjen har inte riktigt samma smak vad gäller bra rock musik.

2009-04-10 @ 19:04:21
URL: http://oldsen.blogg.se/
Postat av: anna

Kommer du ihåg "Håll-dig-på-avstånd-dansen"

HA HA HA

Det är ju en legendarisk anekdot från vår barndom.

2009-04-13 @ 18:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0