Jag har inte tid att tänka på....

löneförhöjningen! Vid midnatt så hade jag lagt mig för att
glo lite på tvn. Lugnt och tyst var det hela familjen sov.
Då hörde jag det slamrade i postlådorna. Mycket sent på
fredagkvällen får vi reklam. Den killen brukar ha en bil som
låter väldigt illa! Igår som sagt hörde jag han slog väldigt
i locken på lådorna. Det är väl märkligt tänkte jag, att man

ska behöva leva om på detta viset. Jag lämnade den varma
goa sängen för att ta mig en titt. Vad får jag se? Jo två grabbar
i 17års-åldern som slår,sparkar och river lös alla 11
brevlådorna!  Då for jag ut  balkongen som ett jehu och
vrålade: -Vad i helvete gör ni ?
En av dem sprang iväg och den andra vände sig om
och stod och sa- Ja vad gör dom?? Sedan gick de och fyllde
famnen med stora stenar de funnit på en byggplats mitt emot mig.
Då fick jag nog och ringde polisen som skulle komma på en gång.

Polisen kom med två bilar var av en hundpatrull!
Nu var det förhör på det som det visade sig en FF fest i grannhuset!
En killarna la benen på ryggen och drog om en avlöning! Hundföraren efter!
 Han sprang i snön i över 5 kilometer innan de hittade en av grabbarna!
Den andra såg jag och grannfrun så vi skickade en polis på honom.
Jag och Lotta stod kvar för polisen ville vi identifierade killarna, och
även fanns för upplysningar. När det fått tag i de båda så blånekade de
naturligtvis! Jag har under dagen forskat lite på egen hand och fått

reda på vilka de här busarna är, så på eftermiddagen ska jag ta och göra
ett hembesök hos dem! Jag väntar på skolkatalogen bara! Jag känner till
den ene busens mor och där av att jag på egen hand ska gå dit. De är bara
17 år men ska banne mig inte uppföra sig på detta viset. Jag tror att får man
en reaktion på en gång för sådant här beteende så har man alla hästar hemma,
så tänker man sig för nästa gång! Ofta så händer inget eller klarar man sig flera
gånger. Min erfarenhet att får man stå för det man gör så är det inte lika kul längre.

Men jag skulle hellre betala 11 postlådor för i runda slängar 3000kr än som den
16åriga flicka som hotas att stämmas på 16 miljoner för att hon brände ner
Brunflobadet här i Jämtland! Idag är det söndag och jag ringde modern igår.
Eftersom denna pojke inte inns i någon skolkatalog så ringde jag och berättade
vad som hänt och att hennes sons namn var nämnt av de andra festdeltagarna,
och att polisen fick tag i killen som sprang så långt och de hade identifierat dem.
Eftersom de inte är myndiga kunde hon ringa och kolla med dem! Vi hade ett
bra samtal tyckte jag och jag hoppas hon tyckte det med. För vore det mitt barn
vill jag gärna få reda på det innan tex polisen knackar på! Nu till samma natt igen.

jag la mig i tretiden och var genom frysen! Somnar tvärt och vaknar med ett ryck
vid halvsjutiden! Hade jag drömt eller var det på riktigt???
Det som gjorde att jag vaknade var en dröm!!! Jag drömde att polisen ville
att jag och grannfrun skulle följa med och stå och passa i ett gathörn och kolla
efter postlådemarodörerna! Vi gjorde det och stod där mitt i natten och spanade!
Rätt som det var tappade vi hakan för vi ser något som vi inte trodde var möjligt!

Våran Taunus kommer med min man i! Han är inte ensam utan i bilen
finns:

Inte klokt! Jag frågade Lotta, -såg du det där?
-Ja, gör du?

Min man tycker inte om att vara med i tv+tidningar med bilen
tex. Han tycker inte om att vara ute på natten för att skjutsa
okända människor. Han tycker inte om Dansbandsmusik!

Helaq grejjen var ju helt knäpp! Varför skulle inte polisen kunna
kolla stan själv och varför var min man ute och åkte med hela
Larz-Kristers mitt i natten och vem var hos våra barn? Då
vaknade jag och tyckte det var skönt att vakna för att kunna
konstatera att det bara var en dröm! Nu är det söndag och jag
 är fortfarande seg! Nu ska jag gå och tvätta!
Ha dè


 

Kommentarer
Postat av: soffie

men guu vilken tur att poliserna kom å hjälpte er ,men va tråkigt det är att en del måste få ut sina fjanterier så där,

tur de ej gav sig på nån annan person,

Bra gjort av dej som skrek på dem å kallade på polis,

ha en toppenkväll !

2009-04-19 @ 19:27:53
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: marie

det är nog bra om det kommer fram till deras föräldrar, så ungdommarna får se att så gör man inte...

2009-04-19 @ 20:33:19
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: anna

Du e bara helt rock'n roll!!!

Coolt med folk som vågar säga ifrån och inte bara stå bakom gardinerna och se på.

Klemz

2009-04-19 @ 21:57:44
Postat av: Mita

Det händer grejer på "lannan" ser jag.

Synd för dem att det var dej de trerrade.....=)

Du är ett föredömde som engagerar dej på detta vis tycker jag.



Ha det gott / Mita

2009-04-19 @ 23:48:56
URL: http://ullabita.blogg.se/
Postat av: raskan

Men va faaaan vad har man för nytta av att sabba massa brevlådor då? asså en del har fan inget o göra o då ska de förstöras hejvilt satans jävelskap..ta hit dom ska ta den ena o slå den andra med....så blire...grrrr...:)

Hoppas jag aldrig drömmer att LARS-kRIIISTERS sitter i min bil hahahahaha

2009-04-20 @ 15:15:16
Postat av: Madde

Hejsan! Ungdomar, snacka om att vara sysslolösa och bara tvugna att förstöra. Skulle oxå vilja att nån ringer till mej om min son skulle göra nåt dylikt. Bra att du ringde polisen och ringde mamman. Härlig dröm. Hitta din sida via matmia. Madde

2009-04-20 @ 16:29:58
URL: http://toffelmorsan.blogg.se/
Postat av: Mia

Förlåt att jag skrattar, men det är åt din dröm... S Så tokigt det kan bli!!!

Du, är man 17 år ska man banne mig veta vad som gäller, inte uppföra sig så där!

2009-04-20 @ 16:56:45
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Sussi

Det är bra att du tar tag i det där och går hem till pojkarnas föräldrar. Det kanske får upp ögonen på dom, förhoppningsvis! Förstår inte att dom ens får idén att göra nåt sånt där..



ha en fin kväll

2009-04-20 @ 18:31:12
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Ulla

Jag beundrar ditt civilkurage! Detta kanske gör att pojkarna får sig ett uppvaknaden att man inte kan göra precis vad som helst utan att det får konsekvenser.

2009-04-22 @ 09:51:27
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Mia

Ångrar mig ang jackan, oj, oj....Men jag ska kolla i Umeå om jag kommer mig in nån dag L

Jag hade tur med vädret, även om det var kallt...

2009-04-22 @ 10:07:21
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: marie

aha det är högsäsong för dej nu....

här är vädret på topp...så det är så förbaskat skönt nu.

2009-04-22 @ 13:36:57
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: vivan

vad bra att du sa i från på skarpen, och även talade med föräldrarna!!!Det kallas civilkurage!

Våren kommer till dig på allvar i helgen!

Kramen!

2009-04-22 @ 18:09:15
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ja man måste lära sig någon gång att uppföra sig.

Bra gjort ... att ringa polisen.

Tokig dröm men drömmar brukar vara tokiga.

Kram ingrid

2009-04-22 @ 19:59:53
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: soffie

en liten onsdagshälsning till dej från mej

2009-04-22 @ 21:08:14
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anette

Bra att du vågade säga ifrån för det saknas idag tycker jag... att någon vågar säga till ungdomar (och även vuxna ibland)om hur man uppför sig.



Jag hade också velat att någon sa till mig om mina ungdomar gjorde något dumt.



Tummen upp för dig!

Ha det bra!

2009-04-22 @ 21:23:20
URL: http://olssonfamily.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0