Leif "Loket" Olsson-Land av Henrik Evertsson

Mustangens mage rättfärdigade ett s.k. ”Blåbärs-soppa-stopp” i livets Vasa-lopp.

Patrik: Mitt självförtroende måste dämpas. Jag drabbas av hybris.
Henrik: Mitt självförtroende är hundra gånger större än ni nånsin kan säga.
Ivar: ...

Mystiken, det cluedoiska töcken, då överste Senaps kortvariga visit på markan, stod som ett ljus i strikt givakt.

Patrik: Varför är slutet antingen sorgligt eller lyckligt?
Henrik: Slutet är bara realistiskt och sant. That's it.
Patrik: Just nu funderar jag bara på hur jag kommer se ut som död.
Henrik: Äh, nu lyssnar vi på Down Under med Men At Work istället.


På flykt undan farbror Blå. Maktens rus, i komedoners undanröjande. Små ord av kärlek.

Patrik: Rispa inte med skägget.
Henrik: Tubifex, Tubifex, väcker harm!


Statsmaktens gränser i offentlighet, s.k. ”morgonmys”. Duvenheten, efter bälgandet, söker sig till träda.

På den delade madrassens bädd:
Patrik: Det är för tidigt för solsken.
Henrik: Det luktar öppen grav här.
Patrik: Snuuuuuuus!



Det gäller att agera neutralt och inte göra för stora gester. Hålla ett vakande öga på den högt aktade lasten, det är ett måste.

Henrik: Tjuvar och banditer häckar i varje vrå.
Patrik: Fiskmåsen i Saltkråkan, den ser allt.


Göteborgs busstreminal 13:30. Busstider förbrylla. Även en luffare kan darra lätt på manschetten och känna sig som en helig usurpator.


Nervösa minuter vid norska gränsen. Tull-Matadoren talade inte swahili. Detta ledde till svåra bilatirära trångmål.

Henrik: Bäst att spela på den afrikanska språkstammen.
Patrik: Vid frågor känner inte vi varandra.
Henrik: Är det du eller jag som luktar svett?

Två unga män, båda i 20-årsåldern, är häktade i sin frånvaro för omfattande snussmuggling.

Patrik Andersson, cirka 180 cm lång, har brunt hår och brukar ses propert klädd. Kan ge ett förvirrat och nervöst intryck.

Henrik Evertsson, ca 190 cm lång, blont hår med tillhörande skägg. Sågs senast i en vit/rosa träningsoverall, joggingskor, bygghjälm samt med påtagligt tung andning.

Personerna sågs senast i Göteborgs innerstad, bärandes på säckar med stora mängder tobak. Känner du igen personerna på bilden? Ring Efterlyst: 08-702 00 90.

Gräsligt är kvalet, som krossas av ödets störtande block.

Patrik: Det här är idiotsäkert.
Henrik: Vi är havre-kusar i Troja.


Detta hittade jag på min sons Facebooksida! Detta är konst tycker jag! Det är en med
text och bild
resa från Oslo till Göteborg på filmfestivalen i höstas! Jag tycker att
Henrik är otrolig att uttrycka sig! Bilderna talar sitt eget språk! I väskorna kan
jag tänka mig ligger mycket snus och Whiskey!
Må gott alla!


Kommentarer
Postat av: Tonårsliv by Leonora

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-15 @ 00:18:41
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Mita

Det vore kalas om du och jag "gjorde tunnan" det går inte åt så mycket vatten då......Hahaha.



Kramar / Mita

2009-04-15 @ 00:37:30
URL: http://ullabita.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora

sv; härligt :)

nja sådär :/

gör du då?





Hehe, vet ej :D

2009-04-15 @ 00:55:42
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Mia

Härligt galet!!! S

2009-04-15 @ 05:06:27
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: raskan

är han verkligen DIN SON?? är du säker på de hahahahahahahahaha........INTE lik...*skrattar

Han e klockren...men va e du då??
hahahahahaha**

han har konsten,du har svadan...:)

2009-04-15 @ 09:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0