Rapport från Republiken Jämtland!

Jag vet...
Jag har varit urusel på att skriva men det har sina randiga skäl!
Jag har varit/är kopiöst trött och less. En skön semester från både
jobb och blogg har gjort mig gott!

 Det är bara att gå in och

efter mina inlägg helt enkelt, de kommer mycket oregelbundet!


Senaste tiden har vi varit på bilträffar runt i närmiljön kan man säga.
Vecka 31 började vi jobba, inte roligt för då är det Rättvik Classic car week.
Vi for ner på fredagen efter jobbet och for hem natten mot söndagen!


Under vecka 31 har även Storsjöstråket  varit igång! Det är förköret till
det mer kända Storsjöyran! Det är Öltält efter stranden i badhusparken
mycket trevligt! Tre av tälten hade full fart med Sveriges bästa partyband!

Allstartältet huserade Marmeladorkestern Suveränt band!

På Maritè fanns Patrikscombo   Härliga grabbar!

Sedan sommarlandet fanns kalasbra
Ständut Blakk.


Jag var bara och hejjade på grabbarna på söndagen när jag och ungarna
var på tivolit och stråsade bland marknadsstånden.

Republiken Jämtland!
Som sig bör så har även vi en president!
Ingen mindre än Herr Ewert Ljusberg!

Klockan 00.00 natten mot söndag
håller an sitt tal till medborgarna!

I mellan varven så sägs: Jämtland jämtland jämt och ständut!

Efter lång och innehållsfullt tal avslutas det hela med Jämtlandssången!
Detta händer mitt i centrala Östersund på stora scenen Stortorget!

Här kommer avslutningen:



Häftig va? 23,500 personer som sjunger och hyllar länet!
Efter detta så kom Lady Gaga

Bilden lånad från Länstidningen  Fotograf Henrik Evertsson

Min son har tagit bilden ovan! Han var även på efterfesten
som Lady Gaga hade efter spelningen! Där fick han en puss
av henne och nummret till hennes hotellrum viskat i örat och
en invit! Sonen sa: - I`m sorry but I`m not interested! HAHA
30.000 sugna personer på stan, men inte han! It`s my son!


Ja, det är väl i stora drag vad vi pysslat med senaste tiden!

Denna helg tog vi med middagen och drog ut med båten på fredagen. Min man och
grabbarna sov sedan över i båten så då var jag helt själv hemma, wonderful!
Lördagen så tog vi och for till en MC-träff. Vi tog Ryssen ( En rysk motorcykel med sidovagn!)
Alla fyra rymdes! Sedan badade ungarna och sedan var det Cadillac till mor och far
för en trevlig grillkväll med dem och syster och svåger! Idag har vi varit hemma och
stökat på, måste ju det också ibland! Nu ska jag köra hem ungarnas kompisar och göra
i ordning för morgondagen!
 Må gott alla!


Kommentarer
Postat av: SOFFIE

låter som du har det superbra,Kramen

2009-08-09 @ 21:37:13
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mita

Han är rätt cool Henrik.....hahaha

2009-08-11 @ 01:43:22
URL: http://ullabita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0